La Pobla de Segur, volta a la Serra de Boumort.

Photo ofLa Pobla de Segur, volta a la Serra de Boumort. Photo ofLa Pobla de Segur, volta a la Serra de Boumort. Photo ofLa Pobla de Segur, volta a la Serra de Boumort.

December 16, 2023
December 2023

near la Pobla de Segur, Catalunya (España)

Feta el 16/12/23 amb bon sol i molt de fred, trams a sota cero.

Espectacular ruta que dona la volta a la serra de Boumort amb paisatges i vistes increibles sobre tot en un dia amb cel net i molta visibilitat, arribant a veure Montserrat des del cim de la ruta a 1.925 mts. poc abans del refugi lliure de Boumort.

Ruta tècnicament fàcil, tota per carreteres secundaries sense trànsit i pistes amples i bones en general. Només el tram més alt des de els 1400mts d'alçada fins al 1700mts de baixada, uns dotze quilòmetres, son una mica més pedregosos, pista de alta muntanya de 4x4, però sense crear cap dificultat. La ruta es exigent físicament, encara que vagis amb elèctrica, per la llargada i pel desnivell acumulat. Calculeu forçes i bateries.

La baixada des del Coll de Llívia fins a Pessonada segueix el riu Carreu i es una Vall molt fosca i freda, gelada en aquest dies. Hem patit fred. Si es fa la ruta en dies calurosos crec que es millor fer-la a l'inrevés per aprofitar la frescor de la vall i les fonts que hi ha en aquest tram. La pujada serà més llarga però més suau.

En aquest sentit es una pujada de 29 quilòmetres fins al Refugi de Boumort, fins a Ortoneda pavimentada, i 35 quilòmetros de baixada, de Pessonada a La Pobla pavimentada.

Salut i bones rutes.

Ruta circular des de la Pobla de Segur passant per:
- Coll de la Creu (18.0 km)
- Refugi de Boumort (29.3 km)
- Coll de Llívia (37.7 km)
- Font de la Menta (39.1 km)
- Font de Carreu (41.0 km)
- Font de les Pujadetes (44.6 km)
- Font de les Trilles (48.8 km)
- Església de Santa Maria (54.3 km)