3 en 1: La Pobla de Segur: Toralla Skyline (FLIPANT!), Orugues i La Madeleine

Photo of3 en 1: La Pobla de Segur: Toralla Skyline (FLIPANT!), Orugues i La Madeleine Photo of3 en 1: La Pobla de Segur: Toralla Skyline (FLIPANT!), Orugues i La Madeleine Photo of3 en 1: La Pobla de Segur: Toralla Skyline (FLIPANT!), Orugues i La Madeleine

November 16, 2021
November 2021

near la Pobla de Segur, Catalunya (España)

He tornat a pujar a Tremp per disfrutar de més senders de la zona i... això no t'ho acabes! És que és impossible, n'hi ha tants!
Com que, em queda molt lluny de casa, quan pujo intento fer els màxims senders possibles i avui, he fet un:
3 en 1

És a dir, 3 rutes curtes en un mateix dia:

La primera a la Pobla de Segur, la segona a Talarn i l'última a Gavet de la Conca.

La que ens ocupa, la de la Pobla, buscant amb l'ordinador em va cridar molt l'atenció el sender Toralla Skyline, havia vist alguna foto i semblava espectacular. I efectivament ho és: baixes des de l'ermita de Sant Salvador fins al poble de Toralla, per una carena de roca, amb trams molt aeris, ciclant quasi tota l'estona resseguint el barranc, amb unes vistes espectaculars. Anant amb "cuidadin", gairebé és tot ciclable, menys en 3 punts concrets que he desmuntat (vaig sol, no me la vull jugar...) Això si, atenció amb els còdols de roca solta que fan que la bici rellisqui força. Són 1'5 kms de sender.

Un cop al poble de Toralla, anirem a buscar el sender Orugues, un sender de 2'6 kms pel mig d'un bosc de pins, trams de baixada molt xulos amb corbes tancades i forces salts preparats pels cracks de Lo Podall. Aquests trams s'alternen amb alguns trams més planers.

Aquest sender empalma amb el Corriol La Madeleine, és semblant al Orugues però més empinat i un xic més tècnic. Algunes baixades de tirar el cul enrere enllaçant corbes i corbes entremig d'arbres.