Photo ofLa Pobla de Lillet - Bike Park La Molina - Sender de la Bauma Roja - Corriol del Trull Photo ofLa Pobla de Lillet - Bike Park La Molina - Sender de la Bauma Roja - Corriol del Trull Photo ofLa Pobla de Lillet - Bike Park La Molina - Sender de la Bauma Roja - Corriol del Trull

November 2, 2020
November 2020

near La Pobla de Lillet, Catalunya (España)

Sortim del parking gratuït del "Tren del Ciment" (825 m . d'alçada) i baixarem per carretera fins el trencant del camping L' Espelt (787 m.). A partir d'aqui seguirem una bona pista de terra que s'enfila de valent fins el Coll de Pal (2106 m.). Pujarem més de 1300 metres d'alçada en 13 kms, amb alguns rampots que Deu ni do...Sort de les vistes (i del motor, jeje...)
Un cop al Coll de Pal, farem la primera baixada del dia, es un curt (una mica més d'un km de llarg) però divertit sender que creua una vall, a un costat el Puigllançada i a l'altre la Tossa d'Alp.
Agafarem una pista que, tambè en baixada, ens portarà fins a empalmar amb la part final d'un dels singletracks del Bike Park de La Molina, la "GUINEU". Espectacular, 2 kms de corbes entrellaçades, salts, tallats, corbes peraltades, pasarel.les de fusta...Molt divertit.
Un cop a baix, (1732 m.) tocarà remuntar altre cop fins el Coll de Pal (2106 m.) i ho farem pujant per una pista d'esqui (sort del turbo) i finalment per asfalt.
Un cop re-arribats al Coll de Pal, seguirem el curs d'un rierol, marcat amb les marques blanques i vermelles del GR-4. Una mica de free-ride per prats i llavors a peu, creuarem el rierol per anar a trobar el sender de la Bauma Roja. Al principi una mica perdedor, alternant free-ride, alguns trams de laberint de boix i alguns trams a peu. Un cop entrem al bosc, la cosa "millora", però, tot i que hi ha parts divertides, tambè hi ha trams bastant bruts de vegetació i algun tram on el sender costa de seguir. M'ha decebut bastant. En total, són 2'5 kms de sender.
Ara agafarem una pista que, en 6'5 kms majoritariament de baixada, ens portarà a l'últim corriol del dia i que ens deixarà just al centre de La Pobla: el corriol del Trull. I aquest si que val molt la pena: són casi 2 kms de sender, amb una primera part de tubogans i bastant de flow i una segona més técnica i de rock garden, però de bon fer. Gran corriol per acabar la ruta, guapissim.
Retornarem on tenim el cotxe per la via del Tren del Ciment que està oberta al trànsit.