La Cellera-Puigdefrou-St. Gregori-Susqueda-la Cellera

Photo ofLa Cellera-Puigdefrou-St. Gregori-Susqueda-la Cellera Photo ofLa Cellera-Puigdefrou-St. Gregori-Susqueda-la Cellera Photo ofLa Cellera-Puigdefrou-St. Gregori-Susqueda-la Cellera

January 27, 2024
January 2024

near la Cellera de Ter, Catalunya (España)

Des de la Cellera, la vista del Puigdefrou i Sant Gregori del Turonal es impressionant. Avui i farem un tomb.
Sortim per les escoles i anem pujant decidits cap al Puigdefrou. El primer llosc interessant que trobem és el coll del turó de la Palomera. Des d'aquest lloc hi ha bones vistes de la presa del Pasteral. A més en aquest lloc encara hi ha restes d'una antiga ferreria on si ferraven els animals que transportaven el material de les pedreres del voltant. Una mica més enllà hi ha la font del Bassi, un lloc molt ben cuidat on, amb la sequera que hi ha atot el país, hi raja una aigua ben fresca. Continuem pedalant i ja som al cim del Puigdefrou, un cim molt estimat per la gent de la Cellera. Avui fa un dia clar i la vista és impressionant. Reculem una mica i agafem el camí que ens dura a Sant Gregori. Es un camí força costerut, però el pitjor està per arribar. Ens aturem a Can Serra, on també hi ha la petita ermita de Sant Josep, fem unes fotos, i a partir d'aquí el camí a més de ser costerut està molt trencat. Hem de baixar de la bici en unes quantes pujades, però finalment arribem a dalt el cim de Sant Gregori. Hi ha una Ermita i també una piràmide, anomenada La piràmide d'en Vinyes. La piràmide té aquest nom perquè la va fer construir Ramon Vinyes Triadó, un metge de la localitat d'Angles que també va fer reparar l'ermita. La baixada cap al coll de Nafré està molt millor que l'últim tros que hem fet. En una corba del camí, al costat d'un dipòsit d'aigua dels bombers, hi ha fet una tala d'arbres i han deixat una vista espectacular del Collsacabra oriental, des del Far a l'Agullola, a més el sol de la tarda va ajudar a fer el paisatge més espectacular. Un cop al coll de Nafré baixem cap al pantà de Susqueda, molt baix de nivell, i cap al Pasteral. Un cop al Pasteral en comptes de seguir la via verda anem a trobar les ribes del Ter i així arribar a la Cellera per un lloc menys freqüentat. Espero que gaudiu de la ruta. Bona pedalada.