La Bisbal, Dolmens de Fitor, Fitor i Santa Llúcia d'Arboç.

Photo ofLa Bisbal, Dolmens de Fitor, Fitor i Santa Llúcia d'Arboç. Photo ofLa Bisbal, Dolmens de Fitor, Fitor i Santa Llúcia d'Arboç. Photo ofLa Bisbal, Dolmens de Fitor, Fitor i Santa Llúcia d'Arboç.

September 9, 2023
September 2023

near Cruïlles, Catalunya (España)

Feta el 09/09/23 amb bon sol i una mica de calor per l'època.

Repetició de la ruta 93412058 però evitant trams difícils.

No hem visitat els dolmens que requereixen anar per corriols difícils.

Hi ha una forta pujada després del forn de calç i fins arribar al dolmen del Puig, que no hem visitat pel corriol que té, però que amb força i motor es fa tot sobre la bici.

Sortim de la piscina municipal de La Bisbal i anem fins a Fonteta i el forn de calç per escalfar cames.
Despés ve una forta pujada fins al Puig i comencem a visitar els dolmens que era l'objectiu.
Per nosaltres el dolmen més maco es el dolmen del Tres Peus.
Després del domen de les Maries ve una forta baixada fins que arribem a la pista principal per anar a Fitor.
No hem anat al dolmen de la Serra Mitjana perquè te mal camí.
Hem seguit per la pista principal fins al dolmen de la Roca de Gla.
Continuem per la pista principal fins a Fitor, ermita amb un campanar i dos absids molt macos.
No hem anat al dolmen del Llobinar però al tornar hem fet un tram de pista força tècnic des de la bassa, que està força seca, fins arribar a la pista principal que si es vol es pot evitar.
Després ja continuem per la pista principal direcció a la Creu de La Cavorca amb pujades i baixades per arribar al desviament per anar a Santa Llúcia.
El tram per anar i torna a Santa Llúcia primer té una forta baixada que després serà en pujada. El lloc es maco. La ermita es veu més maca de lluny des de la pista prinicipal una mica més endavant del desviament.
La baixada des de Can Puignau, el encreument per anar a Santa Llúcia, es espectacular i després ve tota una plana fins arribar al punt de sortida.

Salut i bones rutes.

PictographReligious site Altitude 221 ft

Santa María de Fonteta

Dolmen de la serra d'en Calç

Dolmen dels Tres Caires

Dolmen de les Maries

Dolmen de la roca de l'Aglà