Kostaldetik 43-Porto (V. de Gaia)-Bestida (Ria de Aveiro)15.7.22

Photo ofKostaldetik 43-Porto (V. de Gaia)-Bestida (Ria de Aveiro)15.7.22 Photo ofKostaldetik 43-Porto (V. de Gaia)-Bestida (Ria de Aveiro)15.7.22 Photo ofKostaldetik 43-Porto (V. de Gaia)-Bestida (Ria de Aveiro)15.7.22

August 3, 2022
July 2022

near Gravelos, Porto (Portugal)

Kostaldetik 43-Porto (V. de Gaia)-Bestida (Ria de Aveiro)15.7.22
Portugalgo 1. txanda honen 3. eguna. Aste osoko egunik politena, kostaldeko eta hondartzetako ibilbidea eta Ria de Aveiroko padurak zeharkatuz azken tartea. Bidegorrien eta bizikletentzako ibilbideetik, zurezko ibilbideetik, pistetatik ….. %99 prestatutako tartea bizikletentzat edo ibiltarientzat bakarrik, ederra. Gaurkoa, gainera, ez dago zubi gorrotogarririk, aurreko egunetan bezala.
Kale estuetan barnetik, V. Gaitik (gau-aterpeko lekutik), Douroraino jaitsi, eta S ertzetik jarraitu ia trafikorik ez duen errepide batetik jarraituz. Gero, bidegorritik, Gero, bidegorritik Atlantikoraino. Oso tarte erosoak, ibilaldiak kostari itsatsita, ibiltariak, trafikorik gabe.. Praia dos Salgueiros, eta 16 km egindakoan, bidea asfaltatu gabeko pistatik doa. Aurrerago, bidegorriak berriro, trafiko gutxiko errepide-zati laburrak, egurrezko pasabideak eta abar.
Espinhon, erosketaren bat, ardo-tetrabrika eta hornidura. Espinho itsusia da, nahiko garestia eta oso masifikatua, baina aproposa txirrindulaz igarotzeko. Berriro ere hondartza-tarteak, eta, ausardia eta konorterik gabe abiaraztean… bainu freskagarri bat…ura 17 graduko tenperaturan. Zuraren pasabide berriak paduren eremuan, Esmorizko zubi xarmagarria... Esmorizko herrian amaitzen da zati polit hau.
Esmorizetik, zirkulazio gutxiko errepide-zati motz bat igaro ondoren, bidegorriaren zati oso luze bat hasten da, errepidearekiko paraleloan, gainera, ia zirkulaziorik gabe, zurezko ibiltokien tarterik... gero ez dago bidegorririk, eta bazterbiderik gabeko errepide batean sartuko gara, baina oso trafiko gutxirekin.
Foradourora iristen da, eta, handik Ovarrera, bidegorri on batetik bidea. Ovarretik, oraindik, 16 km inguru geratzen dira helmugara, baina beti ibiltzen da errepidetik bereizitako bidegorri-tarteetan, edo tokiko errepide txikietan, galtzada-harri ezagunekin, Aveiroko itsasadarreko paduretan. Zati horiek edertasun handiko zati esklusiboetan inguratzen dira, batzuk asfaltatu gabeko pistan, eta kanalak saihesten dituzte, natura ikusgarria. Bidegorri bidezko pentsiora arteko tartearen amaiera. Egun perfektua primeran pasatu dugu zeharbidea.
Aterpetxean aparkatzen dugu -Bloomoon House izenarekin, sinple eta atsegina, bizikletak uzteko ezin hobea… baina afaltzera joateko pedalei eragin beharko zaie pixka bat.

3º dia de esta txanda portuguesa. La mas bonita, costa y playas, y marismas de la Ria de Aveiro. Excelente para pedalear, 99% por bidegorris y diferentes rutas ciclables, pasarelas de madera, pistas etc. solo para bicicletas o caminantes. Y hoy sin puentes…..
Por calles estrechas bajamos de V de Gaia (fonda-pensión) hasta el Douro, y seguimos por su orilla S. por una carretera sin apenas tráfico. Después por bidegorri hasta el océano. Por tramos muy cómodos, paseos pegados a la cosat, con paseantes, sin tráfico. Praia dos Salgueiros, pistas alternado con bidegorris, tramos cortos de carretera con poco tráfico, pasarelas de madera, …y Espinho, alguna compra, vinillo de tatrabric y avituallamiento. Espinho parece feo, bastante caro y muy masificado, pero se cruza por tramo muy ciclable. Vuelta a los tramos con playas, y nos lanzamos a un baño “refrescante” (agua a 17º). Siguen las pasarelas de madera, zona de marismas, encantador puente de Esmoriz, …termina esta parte tan bonita en el pueblo.
De Esmoriz un tramo corto de carretera con poca circulación y siguen bastantes km. de carril bici paralelo a una carretera sin tráfico e intervalos de pasarelas de madera…luego ya no hay carril para bici y ya nos incorporamos a una carretera sin arcén, pero también con muy poco tráfico.
Desde Foradouro hasta Ovar también por bidegorri. De Ovar todavía unos 16 Km al destino, pero siempre por tramos de carril bici separado de la carretera, o por pequeñas carreteras locales, alguna con los conocidos adoquines, tramos por marismas de la ya próxima ría de Aveiro, bordeándola en tramos exclusivos de gran belleza, algunos por pista no asfaltada, sorteando los canales, naturaleza espectacular. Fin de tramo hasta la pensión por bidegorri. Día perfecto hemos disfrutado a tope.
Aparcamos en el albergue-estancia Bloomoon House, sencilla y acogedora, perfecta para dejar las bicis ….aunque para ir a cenar habrá que volver a pedalear un poco.