Kostaldetik 41-Caminha-Esposende-Fao13.7.22

Photo ofKostaldetik 41-Caminha-Esposende-Fao13.7.22 Photo ofKostaldetik 41-Caminha-Esposende-Fao13.7.22 Photo ofKostaldetik 41-Caminha-Esposende-Fao13.7.22

-7 ft
July 29, 2022
July 2022

near Corgo, Viana do Castelo (Portugal)

Bizikleta elektrifikatua. MTB. Atlantikoko kostaldeko zati berria, Lisboara (Cascais) iritsiko gara.
Kostaldeko ibilbide zoragarri eta lasaia, zati gehienak Ecovian barna, bizikleta eta ibiltarientzat prestatua. Vianatik aurrera zertxobait gogaikarriagoa.
Caminhako geltokitik abiatuko gara, hor utziko dugu furgo atsedenaldietan. Herri ederra zeharkatzen, Minhora atera eta gero Atlantikora biratuz. Hasieran egurrezko pasabide batzuetatik eta gero baso batera. Oso ibilbide polit bat, granito-pista batetik, eta kostari itsatsita.
Praia de Ancorak hondartza oso luzea du, hortik zati mistoetan jarraituko dugu: zura, asfaltatua edo granitoa. Baso-pistaren bat ere badago (belar-lurra eta hareazko edo harrizko zatiak, edo harlauzak, inoiz bizikleta bultzatu behar da), eta bidexka estu bat ere bai ibiltariekin. Aurrerago, pista asfaltatua eta oraindik proiektatuta dagoen ekobideko tarteren bat, baina, oro har, ibilbidearen zati hori guztia oso lasaia, erosoa eta xarma handikoa da.
Viana do Castelora iritsiz, bidegorrietatik eta bizikletentzako bideetatik ere. Portuaren amaitu ondoren, eguneko lehen zailtasunari aurre egin behar diogu, Lima ibaiaren gaineko zubia zeharkatzeari, hiritik ateratzeko. Derrigorrezkoa da, ez dago aukerarik. Puntu beltza da, trafiko handia du eta leku gutxia gu pasatzeko; kontutan hartu behar da.
Hau gaindituta, hondar malkartsuzko aldapa-tarte bat topatzen da, bizikletatik jaistera behartzen duena. Hala ere oso laburra da, eta berehala berreskuratuko dugu asfalto bidezko txirrindularitza.
Ibilbideak lokal errepideetan geroago, trafiko gutxirekin; aurrerago, errepide orokor batera ateratzen da, bazterbide txiki batekin, eta, gero, zirkulazioa handiagoa da, autoak abiadura handian pasatzen dira (Portugal osoan bezala), ez dago ia bazterbiderik, eta horrela topatzen gara Esposenden. Esposendetik Fao aldera ateratzean, zubi txar bat ere badago, eta oinez pasatzen dugu, badaezpada ere.
Faon Posada da Juventuden oso leku on bat da, zerbitzu onak diru gutxiren truke, eta pertsonal oso adeitsua.

Recorrido en bici MTB electrificada, precioso y tranquilo en su primera parte, Ecovía para bicis y paseantes. A partir de Viana más engorroso.
Desde la estacion de Caminha, (ahi queda la furgo aparcada unos días), atravesamos el pueblo saliendo al Minho y girando después al Atlantico. Primero por pasarelas de madera y más tarde por medio de un bosque. Sigue el recorrido por pista de granito, pegada a la costa.
Pasada Praia de Ancora otra vez hay tramos mixtos de madera, asfaltado o de granito. También alguna pista forestal (tierra hierba y arena o empedrado y losas, ocasionalmente pie a tierra), y algún pequeño tramo de senda estrecha con paseantes. Más adelante pista asfaltada, y tramos de la Ecovía todavía en proyecto. Toda esta parte del muy tranquila, cómoda y con encanto.
Se llega a Viana Do Castelo atravesando también por bidegorris y carriles ciclables. Y después del puerto encontramos la primera dificultad del día. No hay otra posibilidad para pasar al otro lado que atravesar el puente sobre el rio Lima para salir de la ciudad. Un punto negro, mucho tráfico y poco sitio para las bicis. Para ir con mucho cuidado.
Tras salir nos topamos con un tramo de cuesta de arena que obliga a bajar de la bici, tramo que es muy corto, enseguida recuperamos la ciclabilidad por asfalto.
El recorrido sigue carreteras locales con muy pocos coches, mas adelante carretera general con pequeño arcén, y después el trafico va siendo mayor, los coches pasan a mucha velocidad (habitual en Portugal), y ya no hay apenas arcén. Así nos plantamos en Esposende. A la salida de Esposende hacia Fao, otro puente con cierto risgo para el ciclista, lo pasamos caminando por precaución.
En Fao buen sitio para alojarse con bicis, la Posada da Juventude. Buenos servicios por poco dinero y personal muy atento.