Photo ofİstanbul Bisiklet Turu Seri:9 Büyükdere-Belgrad Ormanı-Kilyos-Sarıyer-Karaköy 18.10.2022 Photo ofİstanbul Bisiklet Turu Seri:9 Büyükdere-Belgrad Ormanı-Kilyos-Sarıyer-Karaköy 18.10.2022 Photo ofİstanbul Bisiklet Turu Seri:9 Büyükdere-Belgrad Ormanı-Kilyos-Sarıyer-Karaköy 18.10.2022

October 18, 2022
October 2022

near Büyükdere, İstanbul (Türkiye)

Dürüst olmak gerekirse bu rotadan umutluydum fakat enteresan şeylerle karşılaştık. Öncelikle Gümüşdere'de yer alan Maltepe Üniversitesi güvenlik amirine rotanın kampüsten geçtiğini belirtmeme rağmen bizi içeri almadı ki hesapta bizde bir üniversite mensubuyuz. Garip garip yaklaşımlar... Diğer taraftan rotanın devamı Kilyos'tan Rumelifeneri'ne devam ediyordu fakat kilyos fenerine doğru tam kayalık üstü patikaya girecekken zapt edilmiş, birilerine peşkeş çekilmiş kişiler tarafından engellendik! Efendim neymiş, oralarda uygunsuz işler yapılıyormuş ama yanımızdan 4 tekerli pavyon geçerken onlara olur var tabii ki... Bir de bize fotoğrafçı mısın diye de soruyor muhterem. Amaç belli... Ne hallere kaldık... Kendi toprağımızda mafyatik rehinliklerle uğraşıyoruz! Kafa atar! Bir daha geri dön ve Sarıyer'den Karaköy'e devam et! Hibrit bisikletin bataryası bitmesin diye ağırlıklı pedal bastık ama ne bilelim böyle bir şey başımıza gelecek! Lanet ettim hakikaten! Küfürün bini bir para...

Bahçeköy Kemeri

Gelişen şehrin, Beyoğlu, Beşiktaş ve Boğaziçi’nde artan su ihtiyacını karşılamak üzere 18. yüzyılda başlayan çalışmanın sonucu olarak I. Mahmud döneminde 1732 yılında yapılmıştır.

Belgrad Ormanı Giriş

PictographMonument Altitude 472 ft

PictographMonument Altitude 476 ft

Arabacı Mandıras Deresi’nin üzerinde yer almaktadır ve bendin tam ortasında Valide Sultan Kitabesi bulunmaktadır. Mihrişah valide Sultan tarafından 1796 yılında yaptırılmıştır.