Photo ofIgualada - Copons - Montfalcó murallat , tornada per Sant Guim de Freixenet i carril bici fins Igualada Photo ofIgualada - Copons - Montfalcó murallat , tornada per Sant Guim de Freixenet i carril bici fins Igualada Photo ofIgualada - Copons - Montfalcó murallat , tornada per Sant Guim de Freixenet i carril bici fins Igualada

October 31, 2022
October 2022

near Igualada, Catalunya (España)

Ruta circular amb ebike què es pot fer amb mtb.
Començo a Igualada agafant el camí de terra fins a Can Cansalada i l'ermita de Mare de déu de la Sala aprop del torrent de l'hospital, continuo fins a trobar-me el carril bici de Jorba on faig camí de terra fins a trobar-me amb el borret català de Can Travé.
Creuem carretera i fem uns pocs metres d'asfalt per baixar direcció Cal Tetes però girant a mà dreta per a fer camí que es torna un sender i anem atravessant La riera de Veciana per diferents passeres de fusta, és una zona molt molt maca fins arribar al municipi de Copons. Passem per un pont estret amb baranes i accedim al poble després d'observar diferents punts bonics del municipi enfilem petit tram de carretera asfaltada de la BV-1005 fins a trobar el camí de la roda i passem per Mas Lloreto, seguim fent en pujada al camí que està en bon estat dintre de zones boscoses fins a trobar-nos al km 20 El molí de la roda i la Mare de déu de les Olles, després de la foto de rigor seguim pujant fins a trobar la carretera BV-1001 que fem un petit tram fins arribar a Sant Martí Sesgueioles on tornem a fer camí de terra en direcció a l'àrea de lleure de la Font de Conill, el pla de conill i arribem al parc eòlic de Pujalt havent passat abans pel memorial de l'exercit popular amb la bandera de la república onejant. Estem ara al quilòmetre 33.
La ruta continua per pista de terra fins al municipi de Montfalcó Murallat.
Continua la pujada per camí de terra fins a l'ermita en ruines de Mas Suau. Passem pels Plans de Pa-Sec i de Montpalau per pista de terra amb suau però constant pujada pel costat de la via del tren.
Arribada al municipi de Sant Guim de Freixenet seguim rectes per camí de terra entre camps i parc Eòlic del Turó del Magre , fins a trobar una forta baixada per zona forestal que ens porta directes a l'antiga N-II i pedalem per carril bici des del km61 fins al km70, llavors baixada fins a tocar el riu Anoia i seguim per carril bici cap a Sant Genís, una mica d'asfalt i ja la part final per caminet fins a Can Blasi (ULL!! que hi ha unes escales que s'han de fer a peu entre cases), passem per carrers amb boniques cases amb piscina...i últims metres per un altre sender fins al punt final/inici de ruta.

76,88kms de GPS ... 79,9kms reals
4h23min de temps pedalant
1.242m de desnivell + acumulat
mitja de velocitat: 17,5km/h
velocitat màxima dins del bosc: 58,9km/h
Temps total incloent fotos i esmorzar: 5h15min.

Dificultat alta pels kms a fer i pel desnivell que va pujant molta estona seguida.
Tècnicament és fàcil.

PictographFauna Altitude 1,327 ft

inici Sender

PictographRiver Altitude 1,325 ft

vàries passeres de fusta

Photo ofSt Martí de Sesgaioles , Molí de la Roda Photo ofSt Martí de Sesgaioles , Molí de la Roda Photo ofSt Martí de Sesgaioles , Molí de la Roda