HORTA DE SANT JOAN. Roques de Benet- Coll de Botana- C.del LLop- Franqueta-C.de Safra-Mas de Corretja- Mas LLiberos-C.Varela

April 27, 2020

near Arnes, Catalunya (España)

Salida en subida por la pista de Roques de Benet. En 3,5 km llegaremos al coll de Membrado, cambiamos hacia la vertiente del Canaletas, bajamos 2 km , encontramos un deposito de agua para la prevención de incendios y tomamos el camino a la derecha que sube con fuerte pendiente. Llegamos al coll de Botana y corral del Franxo, seguimos el camino - senda que desciende hacia la izquierda. La senda conecta al final del descenso con un camino en la Font de Franxo. Subimos a el Coll del LLop y descendemos hacia el Mas de Quiquet y el Area recreativa de la Franqueta ( km 11,4 ).
Aquí subimos por la pista durante 3 km hasta el coll de Safra donde tomamos una senda hacia la derecha. La senda, sin perder altura, rodea la Punta del Pilo para descender con algun tramo tecnico hacia el Mas de Corretja y el Riu Estrets. Al llegar abajo seguimos hacia la izquierda por la sendera que va paralela al rio . A 2,6 km nos desviaremos a la derecha cruzando el rio hacia el mas de LLiberos. Una ultima subida y sendera de 1,4 km nos llevara al coll de Valera, seguimos hacia la izquierda y en 1,2 km llegaremos al vehículo aparcado.

• Photo of MacManel
    MacManel Apr 1, 2021

Bon dia!
    Company, això de moderada la ruta és una fal·làcia així a cop calent!
    Molt bonica la ruta, però no té res de moderada, tot i fer-la amb eBike.
    El tram de pujada del Coll de Botana al Coll de Llop i la baixada fins a la Font del Franxo són molt tècnics (desnivell pujant i camí pedregós i tortuós de baixada fins a la font).
    Jo ho vaig fer a peu fent els Estela del Sud i ja era dur de pujada, però amb bici i de baixada és una trialera complicada per les pedres i l’estretor.
    I després de la Franqueta a l’aparcament és un camí una mica tècnic.
    Vaja, que estaria bé que el requalifiquessis per tal que altres ciclistes no es trobin blocats per les dificultats no esmentades.
    La ruta però no desmereix gens ni el paisatge ni el plaer de superar les traves (tot i ser dures...).
    Salut i bicicleta!

• chals2011 Apr 25, 2021

Si es veritat, he repetit aquest any parts de la ruta i la sendera de baixada desde el Coll de Botana al mas del Francho esta realment mol destroçada per alguna forta tormenta de principi d'aquest any i es fa realment dificil e incomoda en els trams on l'aigua ha creat regueralls profuns i deixat moltes pedres.
    Es una llastima perque era tecnica pero ciclable i ara esta fatal.