Photo ofGUILLERIES - Sta.Coloma Farners-l’Argimon-el Far-Sta.Victòria Sauleda-Sta.Coloma Farners Photo ofGUILLERIES - Sta.Coloma Farners-l’Argimon-el Far-Sta.Victòria Sauleda-Sta.Coloma Farners Photo ofGUILLERIES - Sta.Coloma Farners-l’Argimon-el Far-Sta.Victòria Sauleda-Sta.Coloma Farners

3 hours
January 31, 2024
January 2024

near Santa Coloma de Farners, Catalunya (España)

Sortim de Sta. Coloma per la banda de Termes Orion i continuem mes o menys paral.lels a la riera fns arribar a la carretera asfaltada que en uns tres kms. ens porta porta fins el Raval de l´Esparra. A l´entrada del poble ens desviem a la dreta direcció l´Argimon. L´ultim km. de pujada fins dalt l´ermita es forteta, pero amb electrica ni hi ha problema, la pista es bona.
Si es vol pujar fins a dalt de tot de l´esglesia, l´ultim tram te escalons i s´ha de fer a peu. Avui no ho hem fet.
Desfem l´ultim tram de cami i seguim cap al Far, al igual que a l´Argimon, l´ultim km. s´enfila bastant fort, pero en aquest cas el cami esta mes trencat i força pedregos, no hem baixat de la bici, pero ha costat una mica mes.
A dalt del turó, trobem un punt geodesic i la base d´una antiga torre musulmana del segle VIII i un munt de pedres. Ens ha agradat pujar-hi, pero malauradament no hi ha vistes, la vegetacio tapa tota la visio.
Desfem l´ultima part del cami altre vegada i seguim endevant fins a trobar la pista principal que puja del castell de Farners per anar fins Sta. Victoria de Sauleda. Fem uns tres kms. per aquesta pista. Trobem uns indicadors de desviarment a la dreta per anar a peu cap a l´ermita. En aquest punt s´ha d´atravessar el Sot d´en Planes, hem volgut anar per cami mes ample en comptes per el corriol d´anar a peu i ens hem embolicat una mica, hem seguit intuitivament un cami bastant embardisat i que finalment no portaba en lloc, hem tornat enrere i no hem deixat el cami principal que finalment si ens ha portat fins Sta.Victoria.
Despres de la parada, hem seguit endevant per el cami que pasa per el costat de Can Planas Vell, on hem trobat un gos deixat anar que ens ha vingut a trobar bordant molt, pero que ha mantingut la distancia.
Sense mes entrebancs, hem arribat a la pista principal, i ara ja tot baixada, fins arribar a Sta. Coloma entrant-hi per la banda del Parc de Sant Salvador.