GUILLERIES - Osor-Sant Benet-Pont de Queros-Pantà de Susqueda-Osor

Photo ofGUILLERIES - Osor-Sant Benet-Pont de Queros-Pantà de Susqueda-Osor Photo ofGUILLERIES - Osor-Sant Benet-Pont de Queros-Pantà de Susqueda-Osor Photo ofGUILLERIES - Osor-Sant Benet-Pont de Queros-Pantà de Susqueda-Osor

February 15, 2024
February 2024

near Osor, Catalunya (España)

Sortim d´Osor per la carretera asfaltada que porta cap al Pantá de Susqueda, la seguim uns 5 kms. fins el coll de Nafré, aqui deixem la carretera principal i ens desviem a l´esquerra cap a la Mare de Deu del Coll. Tot just pasar el Santuari entrem a la urbanització del Coll, ens hem trobat una barrera que impedeix el pas de vehicles aliens a la urbanització, hem pasat per sota i seguit amunt cap a Sant Benet. Un cop a dalt, tot i no fer un bon dia, hem disfrutat de unes vistes fantastiques, des del Canigó, tot el Collsacabra, les cingleres, Sau, fins i tot el Pedraforca i Montserrat, el Montseny, el Montnegre, la costa ... en fi, molta vista.
La baixada, son uns 12 Kms amb algun pendent fort, pero l´incovenient principal es que el terra es molt pedregos, no es complicat, tot es fa sobre la bici, pero s´ha d´anar al tanto de tanta pedra, branques, pinyes, mes pedres, en fi .. no val a badar. Hem acabat ben sacsejats.
Un cop abaix, hem seguit un petit tram a l´esquerra per arribar-nos a veure el Pont de Queros, es veu del tot, hem comparat fotos de fa uns 10 mesos i la diferencia es bestial, una pena la poca aigua que hi ha al pantá.
Hem tornat enrera aquest ultim troç i continuat per la pista mes o menys planera que segueix per el costat del pantá direcció cap a la presa. En la part final, hem pogut observar també diferentes edificacions que corresponen al poble de Susqueda i que encara era mes dificil de veureles fins ara.
Cap al final de la pista, malgrat la sequera, un tram bastant enfangat i de seguit hem empalmat amb la carretera asfaltada per tornar a pujar al Coll de Nafré i d´alla per el mateix cami de l´anada fins a tornar a Osor.