Photo ofGUILLERIES - La Cellera de Ter-Puigdefrou-Sant Gregori-Pantà de Susqueda-el Pasteral-la Cellera de Ter Photo ofGUILLERIES - La Cellera de Ter-Puigdefrou-Sant Gregori-Pantà de Susqueda-el Pasteral-la Cellera de Ter Photo ofGUILLERIES - La Cellera de Ter-Puigdefrou-Sant Gregori-Pantà de Susqueda-el Pasteral-la Cellera de Ter

February 22, 2024
February 2024

near la Cellera de Ter, Catalunya (España)

Iniciem ruta a la zona esportiva de la Cellera de Ter i sense temps per escalfar començem la pujada cap al Puigdefrou, son uns 9 kms. de pujada continuada per un cami ample pero força pedregos. Hi ha algun tram una mica mes esforçat, pero en general es fa be, sobretot amb assistencia. Arribem al Puigdefrou sota una gran creu des de on es tenen molt bones vistes dels voltants. Continuem endevant cap a Sant Gregori, un primer tram fins a Can Serra mes o menys igual que el que portem fet fins ara, pero els 1,5 kms. despres de Can Serra, fins a dalt de Sant Gregori el cami empitjora bastant, molt mes pedregos, mes erosionat, i amb alguns repetxons prou forts, que en un d´ells, tot i portar assistencia, hem agut de salvar-ho a peu. En alguns punts costa trobar una traça comode a seguir entre tanta pedra. Pasat aquest tram, ens hem desviat uns 200 metres cap a l´esquerra per visitar la capella de Sant Gregori i la Piramide d´en Vinyes, edificació curiosa, i hem tornat enrere per seguir la ruta cap a Coll de Nafré tot pasant per Pedra Jugadora i les Sepultures des de on hem tingut unes molt bones vistes de tot el Collsacabra fins el Pirineu. Ara ja tot es baixada, el cami segueix sent pedregos, i algun tram amb forçes branques per el mitg, pero com que anem cara avall, es de mes bon fer.
A partir de Coll de Nafré, ja sera tot asfalt, primer seguim la carretera d´Osor cap al pantá de Susqueda on tornem a constatar la falta d´aigua que hi ha, dons es continuen veient part de les edificacions del poble que van quedar sota l´aigua i que no es solen veure mai. També a la paret de la presa i les dues torres del costat no haviem vist mai l´aigua tant avall.
Despres de la presa, hem seguit per la carretera asfaltada fins el Pasteral i d´alla per el carril bici tornar a la Cellera de Ter.
NOTA.- Hi ha moltes discrepancies amb el desnivell comparant la mateixa ruta amb altres usuaris. Concretament nosaltres hem seguit una ruta d´en "Totof" que l´hi va donar un desnivell de 1392 m. Al meu company de ruta "Avi Jordi" grabada la ruta amb un Twonav l´hi dona 1161 m. i al pujarla a wikiloc l´hi ha donat 1437 m.
En fi ... algo falla en aquesta muntanya , pero diria que potser els meus 1024 m. tampoc no son del tot correctes i s´hauria de comptar algo mes.