GR 177 parcial Moià Castellterçol des de Castellcir

Photo ofGR 177 parcial Moià Castellterçol des de Castellcir Photo ofGR 177 parcial Moià Castellterçol des de Castellcir Photo ofGR 177 parcial Moià Castellterçol des de Castellcir

March 16, 2019
March 2019

near Castellcir, Catalunya (España)

Ruta que pot ser totalment pistera si es vol o fer tres o quatre senders tècnics. Estan ben indicades les alternatives.

Castellcir a Moià per Esplugues, un senderol fàcil i simpàtic i per La Gònima.

Agafem el GR 177 a Moià i més endavant, passat Serramitjana, baixem per un petit senderol pedregós que es pot evitar seguint la pista. Impressionant masia de La Coma i ermita M de Déu del Consol i trobem la primera pujada significativa del dia, encimentada a trams. Pedrera Jornet, terrible impacte visual però bones vistes.

Pel Reixac cap a Calders on passem per davant del bar, una botiga i el forn.
De baixada cap el meandre de Calders (després de la ctra i el mirador) podem triar una trialera pedregosa o baixar per pista: està indicat en un rètol (veure foto) i hi he posat un punt de pas.
Passat el riu, un tros enllà arriba una pujada dura i pesada de +3Km +225m després del gir 180º davant la Casa Gran de Bellveí.
Superada la pujada tenim un sender trialer pedregós amb la corresponent pista alternativa per fer la baixada a Monistrol de Calders.

El track que seguia i el GR 177 en mapa antic surt de Monistrol de Calders cap el SE per la vall resseca del Sot de l'Arç i remunta sobtadament cap el collet de l'esquirol. En realitat la traça mor en senders perduts, he deixat la bici i a peu he intentat debades trobar un pas, ja no un sender, que no estigués del tot tapat per bardisses i esbarzers. No hi ha hagut manera, he hagut de tornar enrere. No cal que hi vagis, però no et perdis el Gorg de Saladic que està al principi d'aquesta encigalada, és molt maco i avui hi havia aigua tot i que fa setmanes que no plou.

Perdut el track que seguia tiro per la pista de la Riera de Sant Joan sobre el Molí d'nen Sala, seguint rètols de la variant 177-3 de manera que retallo tot el tram de Granera, ja el farem un altre dia.
A Sant Llogari retrobem el GR i per Castellterçol tornem a Castellcir pel camí al costat de la carretera.

MdD del Consol La Coma

Havia de ser molt ric aquest mas, amb fanals als camins del voltant. Quina llàstima que es perdi.

Moià

Pista o pedregar

Pista o trialera

Quin mal gust, no calia el senyal que ja es veu que és casa teva!!

Catellterçol

Fabulós mas sota una bauma

Poua del Vapor. A sota hi ha el rentador de la llana

Drecera

La Gònima

PictographRuins Altitude 2,126 ft

Sender pedregos

Pedrera Jornet

Entreu una mica per tenir vistes

Avall esquerra

PictographBridge Altitude 1,243 ft

Gual Calders

Sender a dreta

Monistrol d Calders

PictographBridge Altitude 1,530 ft

Gorg de Saladic

Ben maco. Mitja volta i a seguir per la pista!

PictographDead-end street Altitude 1,772 ft

SECARRAL

Camí sense sortida del Sot de l'Arç