Photo ofGirona, Sant Miquel, Els Àngels, Sant Mateu de Montnegre, Castellar de la Selva, Palol d'Onyar. Photo ofGirona, Sant Miquel, Els Àngels, Sant Mateu de Montnegre, Castellar de la Selva, Palol d'Onyar. Photo ofGirona, Sant Miquel, Els Àngels, Sant Mateu de Montnegre, Castellar de la Selva, Palol d'Onyar.

December 2, 2023
December 2023

near la Creueta, Catalunya (España)

Feta el 02/12/23 amb bon temps i fred

Ruta tècnicament fàcil però exigent físicament.
Aquesta ruta passa per tres punts emblemàtics per als ciclistes de Girona, Sant Miquel, Els Àngels i Sant Mateu de Montnegre.
Si veniu de fora de Girona gaudireu de la ruta molt més, per desconeguda i per les vistes que tindreu d'aquests tres punts.
Sortim de La Creueta i desprès de travessar La Font de La Pòlvora anem fins a la Font del Ferro per seguir pel camí de San Miquel.
De la Vall de Sant Daniel a Sant Miquel hi han rampes fortes, sobre tot del Collet d'en Figueres fins a Sant Miquel.
De Sant Miquel a la Casa de les Figues hi han un parell de pujades fortes marcades amb banderoles.
A partir d'aquest punt les pujades ja son més moderades, per carretera fins a Els Àngels.
La baixada de Els Àngels fins a Sant Mateu es ràpida, primer per carretera i després per pista, amb alguna pujada moderada, fins arribar a la carretera de Montnegre.
De Sant Mateu baixem, a tota pastilla, per la carretera fins a Castellar de La Selva, per visitar Sant Martí de Castellar, sempre molt oblidat.
Davant de Castellar hi ha un aparcament de on surt una pista, amb fortes baixades fins a Can Bruguera i els seus prats.
Seguim per pistes fàcils fins a l'inici del corriol que ens portarà a visitar el Molí d'en Rigau, mol amagat, i seguim pel corriol fins arribar a una pista més bona, senyalitzada amb panells informatius de la Riera del Celrè. D'aquest panell hi ha una pujada forta, l'última, fins trobar una pista que amb forta baixada ens portarà a visitar El Castell i Sant Sadurní de Palol d'Onyar.
Des d'aquí i sense travessar l'Onyar perquè va carregat d'aigua tornem a Girona.
Si es vol retallar la ruta i les pujades es poden obviar les visites als tres punts emblemàtics, que son d'anada i tornada, però la ruta serà molt diferent.

Salut i bones rutes.

Ruta circular des de la Creueta passant per:
- Font d'en Fita (2.7 km)
- Turó de Can Garcia (3.8 km)
- Girona llinda d'Europa (5.2 km)
- Can Mistaire (6.6 km)
- Sant Miquel (7.8 km)
- Puig Estela (10.3 km)
- Can Caselles (12.7 km)
- Font del Surolí (15.9 km)
- Els Àngels (16.6 km)
- Església de Sant Mateu de Montnegre (23.3 km)
- Església Sant Martí de Castellar (28.3 km)
- Can Bruguera (29.2 km)
- Molí d'en Rigau (30.5 km)
- Església de Palol d'Onyar (34.1 km)