Gaià Extrem 22

October 23, 2022
October 2022

near La Nou de Gaia, Catalunya (España)

Ruta que fem reseguint el track de la recent cursa Cosata Daurada Extrem 2022, però amb alguns canvis que, al nostre parer, milloren el track.

Així, sortim de la Nou de Gaià enlloc de fer-ho des de Vespella, com va fer la cursa. Amb això estalviem cotxe i acabarem el matí amb la divertida i ràpida trialera/sender dela Nou de Gaià, enlloc de fer-ho pujant a Vespella. Una altra cosa que hem fet diferent és fer una retallada per tallafocs en pujada (ja no venia de fer una trialera de pujada....) anat cap a la Mola. Precissament, a la Mola hi hem pujat i hem baixat cap a la dreta, per a rependre el track (lúnic cop que hi havia pujat havia baixat cap a la Serra Estreta, cap a l'esquerra, qué és molt més llarg. Però la baixada d'avui tb està molt bé) Finalment, abans de fer la trialera de la Nou, hem fet un sender ràpid de baixada que a la cursa no van fer.

Val a dir que és un track molt exigent, que els números enganyen. Hi ha molt trialera amunt entre el pantà del Gaià i Salomó. Llocs per on havia baixat però no pensava pas que hi pujaria mai. Això en bici acúsitca només és apte per a gent molt en forma. Al final amb els companys comentavem que per a ser menys de 50 km i 1100+, deunidó....

A nivell de baixades, també n'hi ha de bones, amb bastatana roca, com era d'esperar. Però quan acabes la ruta te'n recordes més dels trams de pujada.

Hem esmorzat a la Societat de Salomó, prou correcte.

En síntesi, terreny de Tarragona portat a l'extrem, Que no s'enganyi ningú.

Val a dir que segurament ens van agradar més els tracs de les Torredembarra Extrem (terreny més dinàmic, amb més senders..) Aquí trobareu més tram de pista, alguns d'enllaç entre senders i trialeres lògicament inevitables i algun altre força llarg "per a fer els km". En concret el tromb que es fa cap a Bonastre només té un sender/trialera de pujada cap al capdamunt de la urbanització de la Vinya de Bonastre (he recordat que fa anys la tenia localitzada aquesta trialera i hi volia baixar però mai ens va quadrar a cap ruta: el que no hauria pensat mai fa 5 o 6 anys és que un dia hi pujaria per allí.....)