Figueres al Mar - camí natural Manol i Muga

Photo ofFigueres al Mar - camí natural Manol i Muga Photo ofFigueres al Mar - camí natural Manol i Muga Photo ofFigueres al Mar - camí natural Manol i Muga

September 27, 2021
September 2021

near el Mas Ferrer, Catalunya (España)

Sortida des de Figueres per anar a Empuriabrava. Agafem camí natural del Manol per arribar a Vilanova de la Muga i enllaçar en l’últim tram del camí Narural de la Muga per arribar a Castelló d’Empúries i Empuriabrava just a la desembocadura del riu Muga. Ruta plana i de fàcil transitar en èpoques de tardor entre sermana.

Camí Natural del Manol

L'accés al Camí Natural del riu Manol es realitza des de la població de Figueres, agafant la carretera C-260 en el mapa, en direcció a Roses-Cadaqués, fins a la rotonda de Vilatenim on es gira a la dreta per continuar per una carretera secundària en direcció sud. Després de travessar el riu Manol, un camí de terra surt cap a l'esquerra i condueix fins a l'inici de la ruta.

PictographRiver Altitude 52 ft

Riu Manol

El Manol és un riu de l'Alt Empordà, afluent de la Muga pel costat dret. El seu nom nom podria derivar d'amnis, amnolus o manare. Neix prop de Lliurona a la Tossa d'Espinau, a 1.089 metres d'altitud, i acaba al passadís de Vilanova de la Muga.

Veïnat de Palol

Tram camí natural del Manol al pas del Mas de l’abella

PictographBridge Altitude 31 ft

Pont vell

El pont Vell és una obra d'enginyeria d'època medieval (segle xiii) situada al municipi de Castelló d'Empúries (Alt Empordà) que permet el pas sobre el curs de la Muga entre Castelló d'Empúries i el camí a les Vernedes, el cortal Mare de la Font, Fortià i Figueres.

Camí Natural de la Muga

El camí Natural de la Muga segueix el curs del riu la Muga i connecta diferents Espais Naturals de Girona, com l'Espai d'Interès Natural (EIN) de l'Alta Garrotxa, l'EIN de les Salines, l'EIN dels Penya-segats de la Muga i el Parc Natural dels Aiguamolls de l'Empordà. Durant el recorregut existeix una connexió entre rutes senyalitzades com el centre de BTT Salines Bassegoda, La xarxa de Senders Intinerànnia i el Camí de Sant Jaume. Al seu pas es van descobrint diferents hàbitats associats al riu, des del Bosc de Ribera fins les planes fluvials, unint d'aquesta manera els Pirineus amb el Mar Mediterrani. Al llarg d'aproximadament 40 quilòmetres, el camí natural passa pels termes dels municipis de Castelló d'Empúries, Peralada, Cabanes, Pont de Molins, Boadella i les Escaules i Sant Llorenç de la Muga. Aquesta és una ruta la qual permet practicar activitats com la pesca, el cicloturisme o el senderisme.

PictographRiver Altitude 19 ft
Photo ofCamí natural de la Muga direcció Empuriabrava Photo ofCamí natural de la Muga direcció Empuriabrava Photo ofCamí natural de la Muga direcció Empuriabrava

Camí natural de la Muga direcció Empuriabrava

PictographRiver Altitude 2 ft

Pasera del riu Muga

La Muga és un riu pirinenc d'orientació oest-est (ponent-llevant) que desemboca a la Mediterrània. Neix al Pla de la Muga, situat entre els termes d'Albanyà i Serrallonga, i desemboca al golf de Roses a la urbanització d'Empuriabrava, després d'haver travessat les poblacions de Sant Llorenç de la Muga, Pont de Molins, Vilanova de la Muga i Castelló d'Empúries.