Fietsen Vennbahn F 23 km Lijn 48 Waimes- Weywertz Fietsen Waalse Ardennen

Photo ofFietsen Vennbahn F 23 km Lijn 48 Waimes- Weywertz Fietsen Waalse Ardennen Photo ofFietsen Vennbahn F 23 km Lijn 48 Waimes- Weywertz Fietsen Waalse Ardennen Photo ofFietsen Vennbahn F 23 km Lijn 48 Waimes- Weywertz Fietsen Waalse Ardennen

September 22, 2016
September 2016

near Steinbach, Wallonia (Belgique)

Vlotte rit. Makkelijke fietspaden, enkel is er nogal veel verwarring met de benamingen. Mij lijkt het best om verder te gaan met de oude treinlijn nummers. Deze is dan lijn (line) 48 en in Oberweywertz is er de splitsing (zie foto) naar Ravel 9 lijn (line) 45a richting Büllingen.
Deze gaan we ook nog eens doen, maar de zomer eindigt, en dan komen de wandelingen meer aan bod. In deze rit hebben ze veel aandacht besteed aan de geschiedenis van de spoorlijnen ter plaatsen, en dan vooral de stations. Aan elk dorpje is er een infobord met gegevens over het station en de geschiedenis. Zo kan je op enkele foto' s zien. Aan de rode brug zijn we aan het water dat uitkomt in Robertville aan de stuwdam, onze vorige rit.
De rit heeft een hoogteverschil van 200 meter en een max helling van 9%.

Ravel 8 en 9 en foto' s

Veel verwarring. Hier is de splitsing van Ligne 48 en 45a. Wij volgen ligne 48.