Fietsen Ardennen 34,6 km Trois Pont - Malmedy B Fietsen Waalse Ardennen

Photo ofFietsen Ardennen 34,6 km Trois Pont - Malmedy B Fietsen Waalse Ardennen Photo ofFietsen Ardennen 34,6 km Trois Pont - Malmedy B Fietsen Waalse Ardennen Photo ofFietsen Ardennen 34,6 km Trois Pont - Malmedy B Fietsen Waalse Ardennen

August 19, 2016
August 2016

near Trois-Ponts, Wallonia (Belgique)

Ravel over de oude spoorlijn Trois Pont-Stavelot-Malmedy. Vanaf het vertrekt tot Stavelot is het een lichte stijging van 3% gemiddeld. Hier heb ik het rustig aan gedaan en de fysiek en batterij gespaard. Eenmaal je Malmedy verlaat komt er een sterke lange klim waar de batterij van pas komt. Als je daar veel verbruikt is niet zo erg vermits ik van Stavelot tot aan de parking niet meer heb hoeven te trappen, dit is toch een dikke 5 km. Zoals gezegd komt de sterke klim vlak na het centrum van Malmedy, Met een lengte van 3,3 km en een gemiddelde stijging van 7,2 % en max 20% heeft dit veel energie gekost. Daarom heb ik eerst een rustpauze genomen in het centrum van Malmedy. Echt een mooie stad met een verleden en mooie gebouwen. Het is dit keer niet gelukt om niet op eenzelfde weg te rijden bij de terugrit, ongeveer de laatste 5 km doen we dezelfde weg terug. Het stoorde me totaal niet daar het van de andere kant even mooi was.
IN deze optie B doe je een stukje openbare weg over het oude cicuit. maar deze lijkt me te gevaarlijk. (Sommige wanen zich F1 piloot).
Ik heb deze in gezelschap opnieuw gedaan maar in tegengestelde richting met e- bike en bejaard persoon. enkel de afdaling naar Malmedy is het zeer voorzichtig zijn. 18 JUNI 2017