Exploracions pels Motllats i Mont-ral (Bosc de l'Abelló, Font dels Grèvols i Barranc dels Esclots)

April 24, 2021
April 2021

near Reus, Catalunya (España)

Seguim amb el confinament comarcal. Sembla que és (de moment) el darrer dissabte. I decidim tornar a pujar les "paelles" de la Musara com dissabte passat. Però aquest cop per arriscar-nos una mica i anar a fer corriols i trialeres que mai (si més no jo) no havia fet.

*Sï, ja ho sabem... Mont-ral i Alcover no ho són pas del Baix Camp... però per poc: una petita llicència....

El primer que fem de nou és, després de coronar les paelles de la Musara, fer el bonic sender paral.lel a la carretera des del Coll de les Llebres cap als Colls, baixar per l'esquerrra (veureu unes fites de pedra) per una trialera tapadota cap al Barranc de l'Encens al Mas de'n Joan Pau. Aqui no hem triomfat massa, pq si bé es baixa prou bé, després toca empènyer bici trialera amunt.

La segona novetat del dia ha estat pujar als Motllats (com ha canviat el camí....després de tantes vegades de pujar a estones a peu i ara que vaig amb elèctrica... van i l'arreglen "per a tots els públics". Hem girat cap a l'oest i , a poc de passar el creuament del GR hem agafat a l'esquerra un sender preciós (amb un sol pas complicat, un esglaó ben alt) que ens ha portat a baix al Bosc de l'Abelló. Molt recomanable.

Tot seguit hem enfilat de nou cap a la Creu del Pastor Noguès i hem seguit pista per la Serra de VIcent fins a trobar el sender/trialera de la Font dels Grèvols (o del Barranc de la Font Fresca). Jo no l'havia fet mai, però els companys més veterans si... fa cap a 20 anys el feien. El paisatges és espectacular i l'inici i el final del tram es fan bé damunt la bici. En canvi, el tram central (on trobareu un teix espectacular) és de DH/enduro del bo: molta roca, esglaons ben grans... I avui fins i tot a peu era perillós pq. estava ben mullat i lliscós. Però tots hem considerat que és un tram que de ben segur repetirem.

Hem sortit davant l'Aixàvega, hem creuat la carretera i hem anat ràpidament cap a Mont-ral, a esmorzar al Cor de Prades (fantàstica terrassa en dies de bon temps com avui).

La sortida avui l'hem feta diferent dels darrers cops que hem estat a Mont-ral: hem pujat a la font del poble a carregar aigua i hem baixat pel darrera, per un sender ràpid i net molt divertit (no és el GR, està a sota). I sense massa interrupció, hem arribat al darrer tram nou del dia i, posats a triar, el més destacable. Resulta que un dels companys, el Jose, té contactes... I li van avançar que bikers d'Alcover estaven netejant el sender del Barranc dels Esclots. Així és com hem estat uns privilegiats, per ser dels primers que hi passem. Aquest tram serà en poc temps un "hit", perquè és llaaaaarg (2,4 km aprox.!!!) ciclable (sender, amb tant sols un tram no massa llarg més trialer), bonic, l'han esbroçat amb una "currada" encomiable i s'hi passa molt bé (encara que hi ha algun punt que el ferm no està del tot consolidat). Arriba fins al camí que puja cap al refugi de Cabrera (pujada dura). Només aquest tram ja hauria merescut la pujada a Mont-ral. És molt d'agrair aquesta tasca de recuperació de senders que any rera any fan els companys d'Alcover de manera altruista i per al gaudi de tothom.

Un cop hem passat el refugi de Cabrera hem connectat de nou amb la baixada "tradcional" que sempre fem en els darrers temps. Corriol darrera corriol, a quin millor. i per acabar amb la cirereta final de la trialera de la Urb. del Remei, la part més tècnica de la baixada, però que a cop de passar-hi i amb la nova bici ja és del tot ciclable.

Per a rematar, hem fet algun sender més per la Terra Roja i el darrer tram del DH ens ha deixat al Convent de les Arts. Des d'aquí, tornada cap a Reus mirant de fer la menor quantitat de carretera possible.

En resuM, una ruta molt recomanable amb trams de "single-track" nous (si més no per a mi) O poc conegut (a més d'altres que no em canso de repetir: Com crec que he dit més d'un cop, la baixada de Mont-ral a Alcover per a mi és la millor de le "la cara sud" de les Muntanyes de Prades -usant el terme en sentit ampli). I ara, amb el Barranc dels Esclots, encara més.

*Poso difícil tècnicament, però l`únic tram tècnicament molt difícil és la part central de la Font dels Grèvols. I la trialera de la Urbanització del Remei la qualificaria també de difícil. La resta, és molt més amable.

• Photo of jocavi1
    jocavi1 Apr 25, 2021

Com vam xalar! Avui encara hi penso. 🔝

Ruta amb indrets de conte de fades.

• Photo of flonjall
    flonjall Apr 26, 2021

Del milloret que hem fet darrerament... I que hi hagi llocs així "a tocar de casa" i no els coneguessim encara!!