Etapa 3 - Pedales de Granada: Puerto de La Ragua - Guadix

Photo ofEtapa 3 - Pedales de Granada: Puerto de La Ragua - Guadix Photo ofEtapa 3 - Pedales de Granada: Puerto de La Ragua - Guadix Photo ofEtapa 3 - Pedales de Granada: Puerto de La Ragua - Guadix

June 30, 2023
June 2023

near Aldeire, Andalucía (España)

Etapa 3 - Pedales de Granada: Puerto de La Ragua - Guadix

Després de dues etapes (o tres si comptem el Mulhacén) dures, aquesta és podrà dir que és tranquil·la.

L'organització ens puja des de Laroles al Puerto de la Ragua, són vora mil metres de desnivell que ens estalviem de carretera, ara, qui ho vulgui fer, endavant!.

Des de dalt al Puerto de la Ragua, on hi ha una antiga estació d'esquí nòrdic en desús, baixem 5 km. per carretera per agafar una pista que surt a l'esquerra (compte que està en una curva molt tancada).
Deixem al darrera Las Alpujarras i entrem al Marquesado de Zenete, ja a la banda de Guadix.
La pista és agradable i ombrívola (cosa que s'agraeix) i anirem tendència a descendir, es veuran sequoies, miradors on es pot gaudir d'unes bones vistes.
Travessem Sierra Nevada d'Est a Oest
Hi ha al km 33, l'àrea recreativa d'Agua Tizná, un lloc amb un riu i zona arbrada on es pot descansar agradablement.
Al km 38 s'ha d'agafar un sender que surt a la dreta sortint d'una curva tancada del Barranco de la Pradera, és un bon sender que és fa força bé, aquest sender ens arribarà a Jérez del Marquesado on es pot parar per dinar.
Vam dinar al restaurant de La Vaca en Llamas, asador, recomanat als carnívors, deixeu-vos aconsellar per l'amo del local.

Continuem camí cap a Guadix, ja hem deixat el Parc Nacional de Sierra Nevada.

Puerto de la Ragua

PictographTree Altitude 5,374 ft

Secuoies

Photo ofCollado del Tomillo 1739 - Loma del collado del Pino Photo ofCollado del Tomillo 1739 - Loma del collado del Pino Photo ofCollado del Tomillo 1739 - Loma del collado del Pino