Photo ofEsterri - València d'Àneu - Son - Jou - Espot - Estany de Sant Maurici i tornada 5 de 5 Photo ofEsterri - València d'Àneu - Son - Jou - Espot - Estany de Sant Maurici i tornada 5 de 5 Photo ofEsterri - València d'Àneu - Son - Jou - Espot - Estany de Sant Maurici i tornada 5 de 5

September 25, 2023
September 2023

near Esterri d'Àneu, Catalunya (España)

PALLARS SOBIRÀ 5 de 5

Anada i tornada per la mateixa ruta.

Aquesta sortida ha reunit tres de les condicions que desitgem a totes les sortides: bon temps, paisatges macos i pistes i carreteres tranquiles.

Avui ha estat el darrer de 5 dies pedalejant pel Pallars Sobirà.

El track és clar, no té pèrdua. Les pistes són tranquil·les i tot l'itinerari està integrament asfaltat.

Quasi amb el títol n'hi hauria prou per seguir l'itinerari, tanmateix n'explicarem algunes característiques.

D'Esterri a València d'Àneu hem seguit l'antiga carretera de la Bonaigua. Passat València quan es troba la nova carretera l'hem seguida durant uns 300 metres i hem girat a l'esquerra cap a Son.

Les dues carreteres són tranquil·les i tenen una pendent suau que de mica en mica va guanyant alçada. De Son a Jou fins a trobar la carretera que puja cap Espot es força plana, amb petits desnivells. La carretera fins Espot tampoc és difícil. Aquí és l'únic lloc que hem trobat alguns cotxes.

A l'arribar a Espot, a la dreta, us recomanem "La casa del parc" on us donaran informació del parc i de la zona amb molta amabilitat.

A partir d'Espot cal tenir cura, ja que encara que hi passen pocs cotxes, els taxis que pugen al parc van molt llençats. Aquí les pendents són també més fortes.

Poca cosa a dir del destí. L'Estany de Sant Maurici és una de les meravelles més boniques de la nostra terra, la vista dels Encantats i del llac són meravelloses.

Les bicicletes poden arribar a Sant Maurici amb una única condició: circular exclusivament per la carretera.

La tornada l'hem feta pel mateix itinerari a l'inversa. I 60 kilòmetres que es fan sense patiments.

València d'Àneu

Entreu a la nova carretera girant a la dreta.

I aquí gireu a l'esquerra cap a Son

Vistes des de la carretera

Arribant al poble de Jou

Esglèsia de Jou

Arribant a trobar la carretera que puja cap Espot.

PictographRiver Altitude 5,542 ft

PictographLake Altitude 6,296 ft

Els Encantats i el Llac de Sant Maurici

PictographBridge Altitude 4,346 ft

Camí de tornada prop de Son