Ermita de Santa Llúcia-Torre d'Ebrí

Photo ofErmita de Santa Llúcia-Torre d'Ebrí Photo ofErmita de Santa Llúcia-Torre d'Ebrí Photo ofErmita de Santa Llúcia-Torre d'Ebrí

October 3, 2021
October 2021

near Alcocéber, Valencia (España)

Aquest cap de setmana se celebra l’Alcossebre Yankee, una concentració i exhibició de trucks (grans campions americans), cotxes històrics i motos americanes. El diumenge hi ha exposició al passeig de les fonts, a la que volem assistir. Per això fem una ruta curta però molt interessant. Visitem l’ermita de Santa Llúcia i la Torre Ebri, per després anar a veure els vehicles.
Des Alcossebre ascendim el camí de Malentivet cap a la urbanització El Pinar, on agafem el desviament a l’esquerra cap a l’ermita de Santa Llúcia, emplaçada en un lloc privilegiat. L’ermita d’estil barroc va ser construida sobre el lloc on hi va haver una antiga torre de la torre de vigilància costanera. Situada a 312 metres d'altitud, ofereix unes espectaculars panoràmiques de 360 º. Nosaltres no hem pogut gaudir de les vistes per la boira, per això tampoc hem anat al mirador de Sant Benet. Adossat a l’ermita hi ha un antic hostal on hi havia habitacions pels pelegrins, a la plaça hi ha dos pous. El 13 de desembre, dia de santa Llúcia es celebra una romeria que comença la nit abans amb encesa de fogueres, missa i processó. Al costat hi ha un jaciment arqueològic, restes d’assentaments ibers i un poblat islàmic.
Continuem ruta cap al nord-est per visitar la Torre d’Ebrí, torre de guaita per prevenir els atacs dels pirates berberiscos que depenia del castell de Xivert. Situada a 499 metres d’altura, mesura uns 8 metres i com les altres torres de guaita, no té porta s’hi accedia per una finestra de la part alta. Ens arribem fins al cim de l’Ebrí a 500 metres, on hi ha una gran antena radioelèctrica.
Retornem a Alcossebre, encara ens queda una estoneta i aprofitem per arribar-nos al Far d’Irta i a la bonica Cala Mundina. Anem pel passeig i tornem pel camí del Prigo del Rei.