Endurada per Gisclareny i Bagà

27 mi
March 16, 2021
March 2021

near Bagà, Catalunya (España)

Per fi han obert el tancament comarcal!
Estava fart de sortir pels voltants de casa... doncs bici al cotxe, i som-hi!

He triat una ruta endurera pels voltants de Bagà i Gisclareny, amb 4 trails de la zona.
El primer i desprès de 14 kms de pujada, ha estat el "Bauma", ( comença al km 14'6) corriol d'uns 1700 metres de llarg, que baixa seguint un riu, fàcil, ràpid i amb força flow.
Desprès d'una petita pujada aquest corriol empalma amb un altre, "Les Fayes", (comença al km 17), un singletrack flipant, d'uns 2'5 kms de llarg, enmig d'un bosc de pins, corbes tancades, tobogans, trams rapidíssims,...flow per un tubo!

Un cop a la pista, tocarà pujar una altra vegada, uns 8 kms més, per anar a busacr el trail "La Copa del Món", (comença al km 27'9), és un corriol de 1'8 kms, amb un primer tram ple de corbes entrellaçades, potser hi ha 30 o 40 corbes seguides en ziga-zaga, és un no parar de corbes, ara a la dreta, ara a l'esquerra, dreta, esquerra,.... Molt guapo. El segon tram és més pedregós, però disfrutable 100%. Aquest corriol s'empalma amb un altre, "La Salle", que li afegeix 800 metres més de sender, aquest és ràpid i amb algun tram tècnic sobre pedres i còdols, molt divertit.

Un cop a baix, pujarem una mica, per anar a trobar el "Sender de la Via Nicolau", (comença al km 34'1), un antic ramal per on baixaven les vagonetes de les mines. És un sender senzill,sense gaire desnivell, però divertit de fer, ja que hi ha diversos trams de passarel·les de fusta, un parell de túnels i fins-i-tot un pont penjant totalment ciclable.

Un cop a Bagà, remuntarem uns 200 metres d'alçada per fer l'últim corriol del dia, aquest no sé com es diu, però crec que li va com anell al dit "El prehistòric", (comença al km 41'2), són 1'4 kms de corriol molt pedregós, amb 2 o 3 trams molt tècnics, però, amb molts trams disfrutables. Es baixa per sobre i per dins de margues, resseguint algun penya-segat amb trams força aeris i unes vistes molt guapes de Bagà.
(Incís: Dies més tard, he vist aquesta última baixada al Trailforks amb el nom de Siti.)

• Photo of AnaG1
    AnaG1 Mar 19, 2021

He flipat amb el desnivell. La bici l has pujat pedalajant?😱😱

• Photo of kaste
    kaste Mar 19, 2021

No, la bici puja sola, jo l'espero a dalt i llavors baixem junts 😂😂... Vaya preguntes Anna... 🙄😂

• Photo of AnaG1
    AnaG1 Mar 20, 2021

Jaja era un broma!!! Ets u n maquinaaa!!!