Encamp+Beixalis+Coll d Ordino-Font Mallol

Photo ofEncamp+Beixalis+Coll d Ordino-Font Mallol Photo ofEncamp+Beixalis+Coll d Ordino-Font Mallol Photo ofEncamp+Beixalis+Coll d Ordino-Font Mallol

September 27, 2023
August 2023

near Els Cortals, Encamp (Andorra)

Una altre sortida curta amb ebike per Andorra. Aquest es curteta per anar a gastar una mica les bateries. Sortim d’Encamp, de la botiga esports Pirot on les lloguem, cap a Beixalis per la carretera. Així les rampes que tant costen amb la de carretera es fan molt fàcilment. Quan som al coll sortim per darrera del monument cap a dins del bosc amb l’intenció de voltar completament el Bony de les Neres on vàrem pujar amb una altre sortida que podeu trobar al meu perfil. El primer tram es tot de pujada molt forta a l’inici i mes portable a continuació. Arribarem a un banc de fusta des de on teniu vistes d’Encamp i la vall. El camí segueix pel costat del banc, no cap amunt que poder es el mes visible i fàcil de prendre. A partir del banc es el tram mes complicat de fer perquè es un corriol on hi han graons de pedra, algunes arrels i en pujada. Ara bé, dependrà del vostre nivell que us sigui mes fàcil mes curt o llarg. Passat el tram mes complicat el track es converteix en un corriol que planeja super divertit i ràpid que us portarà fins el coll d’Ordino.
Al coll creuem la carretera per agafar una altre corriol que surt davant del pàrquing i que la seva entrada es molt exigent amb una forta pendent. Es un tram de baixada ràpida per un camí pedregós fins arribar a trobar un primer encreuament en pujada que surt a l’esquerra. Heu d’estar atents al navegador perquè amb la velocitat i emoció de la baixada podríeu fàcilment no veure’l. Del encreuament fins la carretera de nou es un tram on hi ha algun pas una mica tècnic però crec que a l’abast de la majoria. La sortida a la carretera es amb una forta pendent. Si a la carretera veieu el pas de peatons pintat es que aneu bé. A l’altre costat el camí continua pujant pel bosc fins un petit coll obert on seguim pel camí de l’esquerra en direcció de la font del Mallol on de nou ens endinsem al bosc. Passem per davant de la font i el camí continua serpentejant per dins del bosc fins arribar al camí que puja de Beixalis. En aquest punt desfem tot el fet a l’inici fins el coll de Beixalis però aquesta vegada de baixada xalant al màxim amb les bicis
I al coll de nou la tornada la fem per la carretera, havent cremat una mica d’adrenalina, a Encamp i cap a Canillo.

Salut i força pedals.

::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::

Otra salida corta en ebike por Andorra. Éste es cortita para ir a gastar un poco las baterías. Salimos de Encamp, de la tienda deportes Pirot donde las alquilamos, hacia Beixalis por la carretera. Así las rampas que tanto cuestan con la de carretera se hacen muy fácilmente. Cuando estamos en el collado salimos por detrás del monumento hacia dentro del bosque con la intención de rodear completamente el Bony de les Neres donde subimos con otra salida que podéis encontrar en mi perfil. El primer tramo es todo de subida muy fuerte al inicio y más llevable a continuación. Llegaremos a un banco de madera desde donde tiene vistas de Encamp y el valle. El camino sigue junto al banco, no hacia arriba que poder es el más visible y fácil de tomar. A partir del banco es el tramo más complicado de hacer porque es un sendero donde hay escalones de piedra, algunas raíces y en subida. Ahora bien, dependerá de su nivel que le sea más fácil más corto o largo. Pasado el tramo más complicado el track se convierte en un sendero que planea super divertido y rápido que le llevará hasta el collado de Ordino.
En el collado cruzamos la carretera para coger otro sendero que sale delante del parking y cuya entrada es muy exigente con una fuerte pendiente. Es un tramo de bajada rápida por un camino pedregoso hasta llegar a encontrar un primer cruce en subida que sale a la izquierda. Debe estar atentos al navegador porque con la velocidad y emoción de la descarga podría fácilmente no verlo. Del cruce hasta la carretera de nuevo es un tramo en el que hay algún paso un poco técnico pero creo que al alcance de la mayoría. La salida a la carretera es con una fuerte pendiente. Si en la carretera ve el paso de peatones pintado es que va bien. Al otro lado el camino sigue subiendo por el bosque hasta un pequeño collado abierto donde seguimos por el camino de la izquierda en dirección a la fuente del Mallol donde de nuevo nos adentramos en el bosque. Pasamos por delante de la fuente y el camino sigue serpenteando por dentro del bosque hasta llegar al camino que sube de Beixalis. En este punto deshacemos todo el hecho al inicio hasta el collado de Beixalis pero esta vez de bajada charlando al máximo con las bicis
Y en el cuello de nuevo el regreso lo hacemos por la carretera, habiendo quemado un poco de adrenalina, en Encamp y hacia Canillo.

Saluti i força pedals.

Esports_Pirot. Botiga on lloguem les bicis. Molt bona atenció.

Font_Encamp-Inici_Beixalis

Font

PictographMountain pass Altitude 6,535 ft

Coll d'Ordino

S'ha agafa el camí a l'alte costat de la carretera

Es creua la carretera de nou pel pas de peatons

Banc de fusta

Des de aquí tenim vistes d'Encamp.