Volta per l'entorn de Beret (del Cap des Clòsos al Clòt der Os)

Photo ofVolta per l'entorn de Beret (del Cap des Clòsos al Clòt der Os) Photo ofVolta per l'entorn de Beret (del Cap des Clòsos al Clòt der Os) Photo ofVolta per l'entorn de Beret (del Cap des Clòsos al Clòt der Os)

July 11, 2021
July 2021

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Bonica i panoràmica ruta que té com a eix central el Plan de Beret.
Primer es ressegueix el seu vessant nord assolint el Tuc de Costarjàs i el Cap des Clòsos. Es retorna a Beret baixant per la bonica vall de Parros visitant a la seva capçalera els petits estanyols de Clòsos.
Un cop de nou a Beret ens dirigim el seu vessant sud pujant pel mig de les pistes d'esquí i per trams de pistes de servei de l'estació que ens porten a l'inici del corriol que es dirigeix als amagats estanys deth Clòt der Os que hi arribem sense massa complicació. Un cop resseguim els dos estanys que conformen aquesta clotada, retornem a buscar les pistes de servei que en fortes pujades primer i baixades després ens apropen a l'estany de Baciver, un indret molt visitat pels excursionistes.
Visitat aquest darrer estany per una de les pistes d'esquí perdem altura ràpidament i retornem al punt de sortida que és l'aparcament d'Orri de l'estació d'esquí.
És una excursió no massa llarga però molt exigent pels forts pendents que cal superar. Només apta per fer-la amb una e-bike i així hi tot la despesa energètica és molt severa.
Només iniciar-la amb bon temps. En cas de boira millor deixar-ho córrer. Hi ha trams sense camí i sense senyalització que poden ser molt perdedors.