Val de Ruda i Cercle de Saboredo

July 6, 2020
July 2020

near Baqueira-Beret, Catalunya (España)

Interessant excursió al Cercle lacustre de Saboredo.
Iniciem la ruta a la urbanització Val de Ruda de Baquèira. Resseguim la bonica Val de Ruda per una bona pista apte per a vehícles motortizats fins més enllà del Pònt de Locampo. A partir d'aquest punt es continua pujant per les traces d'una antiga pista que en alguns trams no és ciclable. S'arriba fins a la petita resclosa del Barratge de Saboredo. Aquí cal creuar el riu a gual i seguir per un marcat corriol que es va enfilant fins arribar al refugi de Saboredo.
Un cop al refugi cal fer una curta pujada a peu i tot seguit anar pujant per glevers fins a sortir a envistes de l'Estanh Major. Es baixa fins a la seva vora i es ressegueix fins a l'entrada d'aigües, una estreta canal que el comunica amb l'adjacent Estanh de Naut.
Un cop visitats aquests dos estanys es puja a la carena per la que s'ha baixat (un pluviòmetre pot ser una referència) i es baixa es direcció oest per una clotada herbada que ens porta directament al desguàs de l'Estanh de Naut de Saboredo on trobem el sender que baixa del Pòrt de Ratera. El seguim un tram en baixada però aviat l'abandonem per baixar a l'Estanh deth Miei i seguidament al de Baish. A la nostra dreta, una mica enfilat ens queda el refugi de Saboredo.
Deixem els llacs i sense camí anem baixant per glevers fins arribar de nou al Barratge de Saboredo on referem el camí de pujada. La ciclabilitat amb una e-bike la situo a l'entorn del 95%.

• Photo of santser
    santser Jul 5, 2022

Hola Jaume, si tot va bé en un parell de setmanes estaré de vacances per la Vall d'Aran, m'agradaria saber si està permès pujar fins als llacs amb la E-bike, com és parc natural no sé si avui dia poden haver-hi restriccions. Moltes gràcies.

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Jul 5, 2022

Hola Santser.
    La zona de Saboredo forma part de la zona perifèrica del Parc Nacional d'Aigüestortes.
    No em consta que a la zona perifèrica hi hagi restriccions. Les diferents vegades que hi he pujat he passat pel refugi i el guarda mai m'ha comentat res. Tot el contrari, m'ha indicat els millors senders per recórrer aquest preciós paratge.
    Si hi vas espero que gaudeixis tant com jo d'aquest indret no massa freqüentat.
    Salut.

• Photo of santser
    santser Jul 6, 2022

Jaume, moltes gràcies per la info. Salut!!

santser Jul 26, 2022

Hola Jaume, he estat tota la setmana passada entre Espot i la Vall d'Aran fent rutes amb la e-bike i he fet algunes de les rutes teves, encara que no totes les rutes les he fet senceres per diferents motius. Ha sigut al·lucinant i he gaudit molt, tant de la ruta com observant tots aquests impressionants paisatges. Les rutes que he fet, han sigut pujar a l'estany de Mainera i tornada pel mateix camí fins a l'estació d'esquí d'Espot, sense donar tota la volta per l'estany Gento, potser la faré en un altra ocasió que vagi acompanyat. També vaig pujar al refugi del Pla de la font on vaig parar a menjar un entrepà i després ja vaig baixar pel corriol que porta fins a Jou. La ruta que si vaig fer sencera ha sigut la de Beret, passant pel llac de Baciver, pujant Marimanha, més tard al cim de Montanha deth Dossau, baixada fins a la cabana i paradeta a Montgarri. Aquesta ruta em va semblar brutal. També he fet la pujada al refugi de Saboredo, em van encantar visitar aquest lloc, és realment espectacular!!, però vaig arribar al refugi força cansat d'empenya la bici en alguns trams, vaig optar per anar a visitar el llac major i el de Naut caminant, deixant la bici al refugi que molt amablement es van oferir a vigilar-la. T'he de reconèixer que has de tenir molta tècnica i fons físic per fer aquesta ruta, et felicito. Com anècdota divertida, és que quan vaig entrar al refugi amb el casc posat, em van confondre amb tu, la noia del refugi em va dir efusivament, hola com estàs?? !!! i en treure'm el casc i veure ella que no em coneixia, em diu, ostres pensava que era el senyor de la bici,,, aleshores li vaig dir,,, no no, però el conec, de fet estic seguint la seva ruta, jajaja. I ja per últim, vaig fer la ruta de Cascoblanco, Coth de Baretja, Entecada i bosc de Sapertega, una ruta també fantàstica.
    En fí, moltes gràcies per publicar aquestes rutes que fas i gravar els vídeos,,, continuaré fent totes les que pugui.
    Salut i pedals.
    Sergi

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Jul 26, 2022

Hola Sergi.
    Veig que has aprofitat el temps. Unes bones pedalades per uns magnífics indrets.
    La guarda del refugi de Saboredo ja em coneix. Hi acostumo a pujar cada any i com que hi pugen poques bicis és fàcil que em recordi. És una excursió que em té el cor robat malgrat la seva dificultat.
    Has fet una bona tria de rutes que són força variades.
    Espero que gaudeixis tant com nosaltres d'aquest magnífic esport i d'aquests indrets tan bonics.
    Per qualsevol aclariment no dubtis en posar-te en contacte amb mi.