Travessa integral de la Serra d'Ensija des de Fumanya

Photo ofTravessa integral de la Serra d'Ensija des de Fumanya Photo ofTravessa integral de la Serra d'Ensija des de Fumanya Photo ofTravessa integral de la Serra d'Ensija des de Fumanya

Very difficult
May 12, 2021
May 2021

near Vallcebre, Catalunya (España)

Travessa integral de la Serra d'Ensija amb punt de sortida i arribada al centre d'interpretació dels dinosaures de Fumanya. La pujada l'hem feta pel sender que puja pel Serrat dels Bous i la Font dels Cóms fins al Pla d'Ensija. Aquest sender és, a trams, extremadament difícil, inciclable i, en curts trams, molt pendent. Un cop al Pla d'Ensija comença el tram més interessant de la ruta pujant a la Creu de Ferro i per un llarg flanqueig s'arriba al refugi d'Ensija molt ben acondicionat. Des del refugi s'inici la pujada al Cap de la Gallina Pelada que no presenta massa dificultat. El sender està molt trepitjat.
Un cop al cim seguim carenajant en lleugera baixada fins al Cap de la Roca Blanca, el cim més occidental d'aquesta serra. A partir d'aqui cal fer un tram a peu de baixada per un camí molt costerut que baixa per una tartera fins entrar a un boni corriol que va baixant pel fil d'un serrat que ens porta fins a l'ampli coll del Portet.
A partir d'aquí per pistes en bon estat i passant pel Coll Molar, la Font del Pi i La Bruixa retornarem al punt de sortida.
Adverteixo que és una ruta molt dura de pujada en la que en molts trams toca empentar la bici. El tram superior de la serra és deliciós i amb unes grans panoràmiques.
Només feu aquesta ruta si esteu mentalitzats de tibar una bona estona la bici en el sender que puja al Pla d'Ensija.