Tossa Plana de Lles-Estany de la Muga

Photo ofTossa Plana de Lles-Estany de la Muga Photo ofTossa Plana de Lles-Estany de la Muga Photo ofTossa Plana de Lles-Estany de la Muga

August 31, 2020
August 2020

•   5 2 Reviews

near Arànser, Catalunya (España)

Ruta circular que té com a punt de sortida i arribada el refugi de Cap de Rec.
Iniciem la ruta per un ben marcat sender que pel mig d'un bosc de pi negre ens porta fins els prats del Pradell amb el seu refugi. En aquest punt creuem la pista que es dirigeix als llacs de la Pera i iniciem la pujada a la Tossa Plana (cartell indicador). El primer tram és potser el més complicat atès que el camí, molt fressat, puja pel mig del bosc però està ple de pedres i graons que el fan molt poc ciclable. Arriba un moment (veure track) que s'abandona el camí i es puja per una de prats, més oberta, clapejada de ginebrons, nerets i pins negres.
Ràpidament arribem a l'ampli Pla de les Someres. Davant nostre podem albirar les fortes rampes que acaben al cim de la Tossa Plana.
Per seguir pujant cal decantar-se una mica cap a la dreta i anar pujant per un fort pendent aglevat fent llaçades força amples. Superat aquest primer tram, que és el més pendent, llavors cal anar-se desviant cap a la dreta i ja un tros molt amunt girar cap a l'esquerra fins assolir l'àmplia base del cim de la Tossa Plana. Recomano seguir el track en tot aquest tram.
La vista des del cim és extraòrdinària. Als nostres peus, pel vessant nord ens queda la Vall del riu Madriu i al fons l'estany de l'Illa i el cim i port de Montmalús. Cap a l'oest el pic de Setut i més enllà el Monturull i el Pic Negre de Claror. Cap a l'est l'allargassada serra de la Carbassa i la de Calm Colomer amb la Portella del Torer i els cims del Bony del Manyer nord i sud. Més enllà treu el cap el Puigpedrós.
Nosaltres seguim en direcció nord a buscar la ràpida baixada cap a la Portalleta, amb alguns trams no ciclables. Un cop en aquesta collada deixem el camí que puja a la Tosseta de Vallcivera i, sense camí, iniciem un flanqueix en direcció est pel cordal que es dirigeix cap el cim de la Muga. A l'arribar a un collet més baix ja veiem el llac de la Muga als nostres peus. Seguim baixant per terreny descompost fins que arribem a la vora del llac de la Muga. És un llac de dimensions mitjanes que no té desguàs.
A partir d'aquí ja trobem un camí ben marcat que va baixant per zona de prats. És força de bon baixar. Un tros més avall, un cop creuat el riu Muga, el camí segueix planer per un tram força llarg el qual passa encaixat per blocs de pedra. Talment sembla com si tot aquest tram hagués estat antigament un canal d'aigua.
Finalment el camí baixa a trobar una pista de desemboscar que ens portarà en poca estona de nou al refugi de Cap de Rec.
Excursió només recomanable per fer amb una e-bike atès els forts pendents que cal superar. Amb bona tècnica diria que és ciclable un 97%.
El consum ha estat d'uns 400 w.

• Photo of Dolitlejb
    Dolitlejb May 12, 2022

Avui m'he agafat el dia lliure per gaudir d'aquest entorn. Quina canya ! Com encara hi ha forces plaques de neu encara s'ha complicat més. Molt tècnica però he disfrutat molt !
    És genial que munteu aquests tracks!

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS May 12, 2022

Gràcies. Estic satisfet que en gaudeixis tant com nosaltres

• Photo of jordi carbonell 10
    jordi carbonell 10 Sep 30, 2023

Acabo de fer el recorregut avui mateix i ciclable 97% em sembla molt generos. Pero bon track, recomanat. Gracies!

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Sep 30, 2023

Hola Jordi.
    Has fet una ruta força exigent. El tema de la ciclabilitat és sempre molt complicat de valorar.
    Em satisfà que valoris la ruta favorablement.
    Entenc que són rutes que no són aptes ni del gust de tothom.