Tosa d'Alp-Puigllançada

September 2, 2019
August 2019

•   3.7 1 review

near Masella, Catalunya (España)

Curta però intensa ruta amb ascensió a aquests dos cims emblemàtics entre la Cerdanya i el Berguedà.
La pujada a la Tosa d'Alp, malgrat el desnivell, és força còmode atès que es puja per una bona pista de vehícles tot terreny. Al costat del cim hi ha el refugi Niu de l'Aliga on tindrem l'opció de fer un avituallament amb unes vistes excepcionals.
A partir d'aquest cim potser ve el tram més bonic de l'excursió. Seguim per un ben marcat corriol que en direcció sud va carenajant pel Serrat Gran. Es baixa a l'àmplia Collada Baixa i tot seguit ascendim al Cap del Serrat Gran. Extenses panoràmiques de les clotades que baixen cap a la vall de Bagà, dels plans del Moixeró i, més a la llunyania, del Cadí i del Pedraforca.
Un cop assolit aquest cim secundari, el corriol baixa decididament per extenses zones herbades sense més complicació fins arribar a Coll de Pal on trobem la carretera procedent de Bagà.
A partir d'aquest importat coll iniciem la dura pujada al Puigllançada sense seguir el camí que marxa transversalment per la nostra esquerra. Al tractar-se d'una vessant herbada, hem pujat directes al cim sempre buscant les millors traçades. Cal dir que aquesta pujada, tal com l'hem feta, és apta exclusivament per e-bikes i sempre que es tingui un bon nivell tècnic.
El Puigllaçada és una altre talaia impressionant. Tenim una visió de 360 graus i podem observar pel sud des del Montseny fins a Montserrat, per l'oest el Pedraforca, Cadí i Port del Comte, pel nord tot el murallam de les muntanyes ceretanes destacan le Tosa Plana i el Puigpedrós i per l'est el massís del Puigmal i muntanyes veïnes.
El retorn l'hem fet per les pistes de La Molina sense més complicació.
Excursió molt recomanable per les grans panoràmiques i pels bons camins a seguir, tret de la pujada al Puigllançada que l'hem fet camp a través.
Molt aconsellable fer-la amb una e-bike.

• Photo of jfontp
    jfontp Oct 9, 2019

Moltes gràcies Jaume per la teva informació i bona feina. Abans de fer la ruta és molt recomanable visualitzar el video d'en Jaume que amb el mateix titol està a Youtube.

• Photo of camo
    camo Jul 21, 2020

Hola via preguntar si aquestes rutes les feu amb una sola bateria de 500? Gracies salut i pedals!!

Jaume FS Jul 22, 2020

Jo la vaig fer amb una bateria de 500. El tram més dret és de Coll de Pal a dalt el Puigllançada.
    Si mires de no abusar amb l'ajuda la podràs fer bé.

• Photo of guix's.mtb
    guix's.mtb Aug 17, 2023

jaume la veus molt complicada per fere-la sol?
    Moltes gracies?

Jaume FS Aug 17, 2023

No. És una zona molt concorreguda. La pujada fins a la Tosa d'Alp és tot per pista força còmode. A dalt tens el refugi Niu de l'Àliga on podràs avituallar-te.
    El sender entre la Tosa i Coll de Pal és molt bonic i només té un curt tram de baixada una mica complicat que és previ a la pujada al Cap del Serrat Gran (amb una mica d'habilitat és pot fer pedalant). Un cop a Coll de Pal la pujada al Puigllançada és fa per un vessant herbat molt ampli. Si segueixes el track aniràs bé.
    Sempre que vagis preparat per qualsevol incidència crec que la pots fer bé anant sol.
    T'aconsello que miris el vídeo abans de fer la ruta.