Refugi de Cap de Rec-Tossa Plana de Lles

Photo ofRefugi de Cap de Rec-Tossa Plana de Lles Photo ofRefugi de Cap de Rec-Tossa Plana de Lles Photo ofRefugi de Cap de Rec-Tossa Plana de Lles

Very difficult
October 6, 2018
October 2018

near Arànser, Catalunya (España)

Curta però intensa ruta d'alta muntanya.
El punt de sortida i arribada és el refugi de Cap de Rec.
Sortim del refugi i per diferents pistes d'esquí nòrdic anem a trobar la pista que es dirigeix a Les Pollineres. Un cop arribem al refugi del Pradell deixem la pista i ens comencem a enfilar (pal indicador). El primer tram travessa un espès bosc de pi negre i potser és el tram més complicat ple de rocs i amb alguns graons. Aquí caldrà tibar la bici en algun tram.
Quan s'acaba el bosc s'arriba al gran Pla de les Someres. El creuem i ens anem decantant una mica cap a la dreta per a poder superar les fortes rampes herbades que tenim davant fent múltiples llaçades. Aconsello que un tros amunt decantar-se cap a la dreta ja que el terreny puja més suau (el camí l'hem de deixar a la nostra esquerra). Sense camí cal anar a buscar els millors passos. Ja a prop del cim tornem a trobar el camí que ens portarà directes al cim. Si seguiu el track pujareu pels millors passos.
La pujada l'he fet amb una bici amb ajuda elèctrica i, a part del tram del bosc, la resta és totalment ciclable.
Cal bona orientació i està en un bon estat de forma física per afrontar les dures rampes que combinen herba i pedra.
En cas de boira millor deixar-ho córrer ja que no hi ha massa punts de referència.
Grans panoràmiques des del cim de la Tossa Plana, el més alt de la Cerdanya.

• Photo of Dolitlejb
    Dolitlejb May 31, 2022

Hola Jaume, sóc en Joan, alies dolitlejb. No trobo el teu tel whatsap. Me'l pots passar de nou?