Pla de l'Arp-L'Alzina d'Alinyà-Ossera-Sangonelles

Photo ofPla de l'Arp-L'Alzina d'Alinyà-Ossera-Sangonelles Photo ofPla de l'Arp-L'Alzina d'Alinyà-Ossera-Sangonelles Photo ofPla de l'Arp-L'Alzina d'Alinyà-Ossera-Sangonelles

October 13, 2019
October 2019

near Tuixén, Catalunya (España)

Interessant ruta pel vessant nord de la serra del Port del Comte.
El punt de sortida és l'aparcament de l'estació d'esquí de fons de Tuixén-La Vansa.
S'inicia la pedalada per les pistes d'esquí d'aquesta estació fins arribar als Prats de Casalí i Les Collades. A partir d'aquest punt s'inicia un vertiginós descens, sense camí marcat en el primer tram, per zona de pastures i boscos de pi negre fins arribar al Corral i font dels Ascens. A partir d'aquí un ben marcat corriol, força tècnic, ens portarà fins el petit nucli de l'Alzina d'Alinyà. Seguim per una bona pista que s'enfila fins el Coll d'Ares des d'on per una ràpida baixada s'arriba a Ossera. Sortim d'aquesta població per la part nord per un corriol que voreja el Serrat de Llúncia fins anar a sortir a una pista en molt bon estat que s'enfila amb un pendent constant pels contraforts de la Serra de la Guàrdia.
Després d'una bona pujada la deixem per seguir-na una de secundària i que encara té mes pendent que ens portarà fins a la Barraca de Sangonelles i, de nou, a la zona de les pistes d'esquí de Tuixén-La Vansa.
Atenció sobretot al tram entre Les Collades i Els Ascens. És un tram sense camí i que si no es segueix amb gps pot ser molt perillós atès que l'orientació al mig del bosc és fàcil de perdre.
Cal un bon nivell tècnic per superar el tram entre Les Collades i l'Alzina d'Alinyà així com una bona forma física per realitzar satisfactòriament tota la ruta.