La Serra del Verd des de la Vall de Lord

Photo ofLa Serra del Verd des de la Vall de Lord Photo ofLa Serra del Verd des de la Vall de Lord Photo ofLa Serra del Verd des de la Vall de Lord

Very difficult
November 10, 2021
November 2021

near Sant Llorenç de Morunys, Catalunya (España)

Llarga i dura pujada des de Sant Llorenç de Morunys pel vessant sud i est de la Serra del Verd.
Es passa per indrets amb bones i variades panoràmiques com Sant Lleïr de Casabella, les Valls de la Pedra i Pratformiu.
Un cop a dalt de la serra es travessa d'est a oest fins assolir el punt culminant del Cap del Verd. Ens va sorprendre una mica de neu que en algun tram ens va fer variar l'itinerari programat però en d'altres ens va fer gaudir d'allò més amb un pedaleig sobre una petita capa de neu acabada de caure. Fantàstic!.
La baixada fins a la Borda del Pujol és força complicada i amb trams inciclables però és l'únic camí que hi ha. Per tant cal posar-hi una mica de paciència.
A partir de la Borda es baixa per una bona pista fins el Pujol del Racó i per un bonic i fàcil sender s'arriba al petit poble de La Coma.
Sortim del poble per la part baixa i anem a buscar el Camí Verd entre La Coma i Sant Llorenç que seguim fins prop de La Gafa on agafem un tècnic corriol en pujada que ens porta fins a l'ermita de Santa Magdalena de les Tragines. Finalment per un altre corriol arribem a la carretera de Coll de Jou que travessem i per la bonica devesa de roures dels Pujol arribem de nou al punt de sortida situat a la casa rural de Cal Marti.
És una ruta llarga, amb un desnivell important (més de 2000 metres) i amb força trams de corriols, alguns bastant tècnics.
Cal una bona preparació física per afrontar-la. Si es fa amb una e-bike cal comptar que el consum és força elevat i pot rondar entre els 800 i 900 v.