eMarina1: corriols serralada Marina amb bici elèctrica, furtiusBTT (IBP 94, 1154 m)

May 6, 2019
April 2019

near Santa Coloma de Gramenet, Catalunya (España)

Ruta per la serralada de Marina, buscat el màxim nombre de corriols, tant de pujada com de baixada, disenyada per bicicletes elèctriques, encara que també es pot fer amb bicicleta ‘clàssica’ (IBP 94, desnivell 1157 m).
La classificació de dificultat (tècnica) és moderada, doncs tot i que no presenta gaire dificultat té punts per anar en compte, assenyalats en els waypoints.
Vigileu amb la autonomia de la bateria, sobretot si veniu de lluny pedalant.

COMENTARI
Volta per la serralada Marina, amb continuo pujar i baixar, majoritàriament corriols, passant pel costat de les antenes, de l’església de Sant Pere de Reixach o el Vigia. El punt més allunyat de la sortida és el seminari de la Conreria.
Es fan bastants kilòmetres de corriols, com el de Puig Castellar, segona part del Better, de la cantera o Flow del Vigia, com a més coneguts.
Les pujades majoritàriament per pista, amb petites excepcions.

COMENTARI DETALLAT
Sortim del pont de la B20, al costat del riu Besos, i enfilem per Santa Coloma cap al camí de Sant Jeroni, entrant per la part alta per estalviar el primer tros de pista.
Abans d’arribar a Sant Jeroni, enfilem cap a les ermites, per la pista, tot buscant alguns corriols paral·lels al principi.
Un cop a dalt anem direcció al poblat Ibèric de Puig castellar, però busquem l’entrada del corriol que porta el seu nom, just a la cruïlla, a ma dreta, queda una mica tapat per la vegetació. Aquest magnífic corriol de més de 2kms, en que alterna diferent tipus de terreny, comença molt estret amb vegetació, continua amb pedres, i s’endinsa al bosc en la segona meitat.
Un cop a baix, travessem el camp, la carretera de Badalona, i tornem a enfilar per les cases, buscant un corriol de pujada entre la vegetació, que surt a la pista que porta al turó d’en Rata (agafeu aire a dalt). Trobem la pista principal que duu al restaurant Can Piqué (el del camp de tir), però abans ens desviem a l’esquerra per agafar corriol de baixada, direcció riu, altre cop. Al arribar a la pista enfilem a ma dreta en un pujada suau zigzaguejant fins arribar a la pista de les antenes. Aquest cop no les coronem (turó de Moià).
Aquí agafem un corriol de quasi 1 km que ens du a tocar de l’església de Sant Pere de Reixach; la deixem a la dreta i seguim per pista, primer amb suau pujada, després en baixada fins a tocar al Besós.
Ara toca relaxar cames per aquest tram de riu, fins sortir d’ell a l’alçada de ‘desguaces Stop’, on travessem la carretera i enfilem de nou la muntanya.
Corriol de pujada, creuem una petita corrent d’aigua i sortim a la pista que ens fa passar per l’ermita de Sant Cebrià de Cabanyes. No la deixem fins a arribar a una corba on agafarem una baixada per dins del bosc, pero la famosament anomenada ‘la chupacabras’. A gaudir de la baixa, els seus canvis de rumb i peraltes. Vigileu amb el tram final que surt a la pista, que agafem i tornem a pujar cap a buscar el ‘vigia’, tot creuant la urbanització de la conreria i passant pel seminari (aquí teniu font).
Un cop coronat continuem per baixar pel corriol de la cantera (1 km, atenció al primer tram, abans de creuar la pista). Després baixada per ‘tubs’, sorra, pedra, per posar a prova la habilitat i fer un zero. Creuem la pista per seguir baixant pel corriol a la seva esquerra, anomenat ‘el flow’ (el nom ja ho diu tot), tenim petits salts artificials, amb bon pas lateral per esquivar-los.
Al final travessem la carretera de Montcada, el mirador dels bancs, enfilem cap a la urbanització La Vallensana, aprofitant un petit corriol a la seva esquerra, per evitar asfalt. Al retornar a la mateixa, fem uns pocs metres i agafem corriol de baixada cap a la esquerra. Aquest ens portarà a tocar de Sant Jeroni, on agafarem un últim corriol a ma dreta per no tornar per la pista i fer els últims metres de diversió, pel bosc lateral de la pista, bordejar dipòsit i baixar pel parc de la Bastida.

PictographIntersection Altitude 823 ft

01. entrada corriol Puig castellar

PictographRisk Altitude 450 ft

02. precaució corba amb baixada

corba estreta a dretes amb baixada