El Pinell de Brai - la Fontcalda - Miravet - el Pinell de Brai

Photo ofEl Pinell de Brai - la Fontcalda - Miravet - el Pinell de Brai Photo ofEl Pinell de Brai - la Fontcalda - Miravet - el Pinell de Brai Photo ofEl Pinell de Brai - la Fontcalda - Miravet - el Pinell de Brai

33 mi
August 1, 2022
August 2022

near Pinell de Bray, Catalunya (España)

Per fi m'he tret l'espineta clavada que tenia des de fa uns anyets, quan fent una ruta per aquesta zona se'm va espatllar el gps i vaig haver d'anar per carretera per por a perdre'm. Avui no, i ha valgut la pena l'espera. Tot i que el track original comença a Miravet, jo ho he fet des de el Pinell de Brei, que em queda més a prop. Foto a la catedral del vi i en marxa. Un parell de km per carretera i de seguida agafem una pista (compte amb la graveta, ja que hi ha revolts molt tancats i podem patinar) que ens portarà fins la via verda de Terra Alta. Cal portar llums (o el mòbil) per creuar pels túnels. Jo n'he contat una desena i en algun es fa imprescindible llum de qualsevol tipus. Després de l'antiga estació de Prat del Comte, girem a la dreta i arriba la pitjor part. Tot amunt amb uns "pepinos" importants que et faran suar la gota gorda. Però quan s'arriba a dalt del coll de Cavall, quines vistes!!! Parada obligatòria per gaudir-ne. I ara ve lo millor del dia. Una baixada molt llarga també per pista, però una mica trencada que, amb les velocitats que s'agafen, cal anar amb mil ulls. I arribem a Miravet. Fotos i més fotos fins trobar el millor enquadrament. La resta de ruta no té cap complicació, a part d'alguna rampa que et recorda que encara hauràs de patir una mica més.