el Perelló on the rocks

January 30, 2022
January 2022

near El Perelló, Catalunya (España)

Per a canviar d'aires i seguint amb el turisme rural en bici que m'agrada, tirem cap al Perelló, on mai havíem estat. Pot sonar "lluny" però no són més de 40-45 minuts en cotxe des de Reus.

Preparo una ruta en base a les diverses edicions de la cursa del poble, l'Emburgada i com sempre veig que més o menys és el mateix i em falta una mica de km, trobo tracks d'un biker de l'Ampolla que prometen...

Arrenquem cap a les 8 quan surt el sol i fot fred (accentuat pel vent) però com tot és pujar... Ja a poc de començar, una cadena trencada. Reparació ràpida (no hi ha res com dur al grup al millor mecànic de Reus). Comencem a pujar senders de roca pit amunt.... sort de l'ebike... I també ja en fem algun de guapo cap avall. Però la tendència és a anar pujant cap al Parc Eòlic per pistes en bastant bon estat i no massa dures.

Quan arribem a dalt, a un company se li enganxa mig arbre al canvi... I li toca tornar a peu cap al Perelló (no sabia que amb les ebikes no serveix allò de tallar cadena i fer una fixie, pq diu que es casquen els coixinets del motor i t'ho pots carregar tot!!!! Tocarà portar un canvi de recanvia la motixlla)

Aqui comença una zona asprà, cremada, però amb algun bon corriol una mica tècnic. I anem fent km, amb alguna baixada per pista ràpida, algun tram de sender poc marcat pel mig d'una pineda sobre un terra replet de pedres... pedres i més pedres (i les que ens falten per fer!)

I vet aquí que arribem finalment a una molí de vent on comença la primera trialera seriosa del dia, de molt bon fer però ja amb rocs, pedra solta... I ja ens acostem al Perelló (fent algun tram més de bon sender abans)

Al Perelló esmorzem a la plaça , al bar el Canyís (bé. També havia llegit que el que es diu la Plaça està igualment bé) i me n'adono que és tard i que ara ens toca fer el bucle que no és de la cursa de l'Emburgada i que he vist que té un parell de km de pujada molt verticals i algun tram de sender entre bancals d'oliveres que no apareix cartografiat al topogràfic 1:5000... Per això decidim no jugar-nos-la i anar directament a fer el darrer bucle de la cursa de l'Emburgada.

Això ha estat un encert pq malgrat ser només uns 12 o 13 km hi hem esmerçat una hora i quart de pedalada quasi. Ës un tram on trobareu fins a tres trialeres top, amb trams de pujada molt durs (no molt llargs, però explosius o amb molt de pendent per arribar al capdamunt del parc eòlic), amb mal ferm, trams de sender... Un cop més, sort de l'ebike... I per a baixar les trialeres, doncs també va molt bé portar llarg recorregut. M'imagino que si a la cursa ve algun "despistat" amb bici rígida de 100 mm o és un crack baixant o es deu cagar en tot.

La primera trialera, baixant del Puig del Retor, té força roca mare, la segona, des del Parc Eòlic de les Calobres, té molta inclinació i la tercera, té un tram de pujada espectacular (que es pot fer amb l'ebike). I per acabar, abans d'arribar al Perelló fem algun tram de riera i un sender final tot esbarrancat. pel Barranc del Salt

En definitiva, un terreny dur, no apte per al.lergics a les pedres i per ciclistes atmosfèrics que no estiguin en molt bona forma. El desnivell acumulat enganya, pq. es guanya molta part d'ell a cop d'empits curts i durs, amb grava, pedres... No és un terreny còmode, però sobretot pel bucle final, hem acabat amb un bon regust de boca, ja que més enllà dels problemes tècnics, ningú ha pres mal i la ruta ha estat per damunt de la mitjana del que estem acostumats pel que fa a alliberar adrenalina

Aquí podeu veure la penúltima trialera del dia (la que més ens va agradar) cortesia del company Jalapov:

(val a dir que, com ja es sabut, la càmara no reflexa bé la inclinació del terreny)

I aquí la resta de la ruta:

PD: En principi, voliem fer uns 57 km i 1600 o 1700+. Si algú vol, al seu risc, el track que tenia preparat amb el bucle que no hem fet i no és de la cursa, que m'ho demani i li passo.