El Pasteral-Les Encies-El Pasteral

January 7, 2022
January 2022

near El Pasteral, Catalunya (España)

Sortim de l'aparcament del Pasteral just davant de l'antiga estació del tren d'Olot ara rehabilitada com escola d'art. Anem direcció per la via verda capa Olot, abans de començar la pujada cap al bosc agafem la carretera C-63 que resseguirem uns 200 metres per poder baixar a la nostra dreta direcció al riu Brugent, l'travessem per unes pedres ben fermes. Continuem el camí i en trobar unes granges tombem a l'esquerra resseguint el Brugent amunt. Al cap d'un quilòmetre i mig trobem el camí que ve d'Amer i està asfaltat. El camí va pujant a poc a poc, alternant trossos d'asfalt i de terra, la vista cada vegada és més imponent. Deixem a la dreta el mas El Llepard, i més endavant agafem un trencant també a la dreta que va a Santa Lena. Ermita de Nostra Senyora de Lena, Santa Lena o Mare de Déu de Puig d'Elena és una Ermita que pertany a Sant Aniol de Finestres, romànica, del segle XII, és un mirador excel·lent dels voltants, sobretot de el vessant SO. Reculem pel camí que hem fet, recomano anar fins al camí principal que ve de can Llepard, ja que nosaltres vàrem voler escurçar camí i està en molt mal estat. Continuem per pistes de terra i pedres en més o menys bon estat. Val a dir que estem fent un bon tros de la ruta 18 del Centre BTT de La Selva. Fem camí cap a El Siubes per uns camins caminets i corriols. Abans d'arribar al Siubes el camí es transforma en corriol que en algun tram ens fa posar el peu a terra. El mas el Siubes està en una balconada que dóna a la vall del Llémena. És una masia referència dels voltants, pertany a Les Planes D'Hostoles i ara es dedica a la restauració. Continuem pedalant i arribem a la carretera de Sant Aniol a Les Planes, girem a l'esquerra. Al cap d'uns cinc-cents metres trobem el nucli de Les Encies on hi podem veure l'església de Santa Maria. Arribem a les Planes on agafen la via verda i en suau baixada arribem, despres de passar per Amer, al punt de sortida. Que tingueu bona pedalada.