Aiguafreda-GR5-Tagamanent-El Sui-Sender de Fondrats

Photo ofAiguafreda-GR5-Tagamanent-El Sui-Sender de Fondrats Photo ofAiguafreda-GR5-Tagamanent-El Sui-Sender de Fondrats Photo ofAiguafreda-GR5-Tagamanent-El Sui-Sender de Fondrats

February 10, 2023
February 2023

•   4.7 1 review

near l'Abella, Catalunya (España)

Ruta inèdita a l'entorn del turó del Tagamanent i el Pla de la Calma.
Sortim d'Aigua freda i pugem pel tècnic sender per on transcorre el GR-5 fins arribar al Collet de Sant Martí. Un cop al collet per un fàcil i molt fressat sender pugem fins el cim del Tagamanent. Hi trobem l'església de Santa Maria amb alguns edificis annexos. Està força ben conservat gràcies a una acurada restauració. Grans panoràmiques als quatres vents, des de la Mediterrània al sud fins el Pirineu al nord.
Refem el camí fins el Collet de Sant Martí i per un corriol arribem sense cap dificultat al mas de Bellver que ofereix un acurat servei de restauració (només obert els caps de setmana). Aquí hi fem una aturadeta.
Seguim en direcció al Pla de la Calma i per pistes i corriols ens arribem fins el cim del Sui, molt concorregut i fàcil, però compte!, cal trobar el sender adequat en algun tram rocós.
El Sui és el cim més elevat de l'extens Pla de la Calma i ofereix unes grans panoràmiques, sobretot sobre el vessant sud de les comarques de La Selva i del Vallès.
Tornem a refer el camí fins anar a trobar la pista de Coll Formic que la seguim fins el Pla del Ginestar on trobem una cruïlla. Deixem la pista principal i seguim, fent un gir de 180 graus, per una pista que als pocs metres està barrada al pas de cotxes i motos.
Perdem alçada ràpidament tot passant prop de Can Figuera i després de creuar vàries raconades amb alguna bonica fageda arribem els plans del Bellit. Creuem un pas canadenc amb un cartell una mica disuasori (perill toro!!) i seguim baixant a trams per pista i a trams per zones de pastura fins arribar a les runes del mas de Fondrats on tornem a trobar una bona pista que ens baixa fins el Collet de Saiols. A partir d'aquí s'inicia el magnífic sender que ressegueix la carena de Fondrats. Es tracta de l'antic camí que comunicava Aiguafreda amb aquests indrets que acabem de passar.
Sender molt recomanable per aquells bikers que els hi agradi la conducció per trams tècnics però sense massa dificultat.
El sender ens porta fins el Collet de la Nit on ja trobem una pista que ràpidament ens retorna a Aiguafreda tot passant pel costat del càmping de l'Avençó.
En definitiva una ruta força inèdita pel que fa a la pujada pel GR-5 i el retorn per la Serra de Fondrats.

Gratacamins Feb 13, 2023

Una bona i original volta...i per corriols molt boteruts!!
    També m'ha agradat molt el vídeo, malgrat el terreny rocós la imatge es manté molt estable i també bon àudio, quina càmera utilitzes? i quin programa d'edició?
    Gràcies per compartir Jaume!!
    Joan

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Feb 13, 2023

Hola Joan.
    Tens raó. La ruta que vàrem fer no és gens habitual. La pujada pel GR5 s'acostuma a fer a l'inrevés, de baixada i el retorn pel sender de Fondrats també és força desconegut però molt interessant si t'agraden els corriols tècnics i força ciclables.
    Referent a les càmeres que utilitzo són dues, una Gopro Hero9 penjada al coll que té molta estabilitat i una compacta Panasonic Lumix que té un zoom molt potent. Referent al programa d'edició faig servir el Magix Video Deluxe versió 2021.
    Si vols veure més rutes de les nostres t'aconsello que visitis la nostra web www.overtheclouds.eu
    Salut i pedals!!
    Jaume

Gratacamins Feb 14, 2023

Estic al cas de les vostres rutes per aquí el Wiki, sobretot les de cicloalpinisme, fantàstiques! i ara també per la vostra web, molt interessant i que desconeixia!
    La càmera esportiva gairebé no la utilitzo ja que es senzilleta i els vídeos no són res de l'altre món.
    Fins ara com a càmera compacta portava una Canon PowerShot SX740, amb un zoom òptic X40 al qual li treia força suc igual que als vídeos (no puc dir el mateix de les fotos, les fa molt millor el mòbil!!) però se m'ha avariat i arreglar-la val gairebé el que em va valer nova... per això la pregunta.
    Respecte el programa suposo deu ser de pagament... volia intentar fer el meu primer vídeo, però no tinc gaire temps ni experiència...
    Gràcies per la resposta!

• Photo of Jaume FS
    Jaume FS Feb 14, 2023

Si et vols començar a introduir en el món de l'edició pots fer servir el Movie Maker que està dins del paquet del Windows.
    Aquest és gratuït i força intuïtiu.

Gratacamins Feb 14, 2023

OK gràcies pel consell Jaume!
    Resto atent a les vostres cicloaventures!

• Photo of Emarcosa
    Emarcosa Mar 22, 2023

Una maravillosa ruta para pasar el día, encontrarse a uno mismo en el Pla de la Calma y disfrutar de las grandes vistas; especialmente si el cielo está despejado.
    Aunque la ruta es facil de seguir, se debe estar atento al GPS proque las entradas de alguna sendas quedan un poco escondidas y es facil pasarlas de largo.
    Moltes gràcies @Jaume FS per compartir aquesta ruta inèdita. Una més el sac! :)