E-BIKE: SERRA DE SOBREMUNT: CIMS D'ERMITES, CASTELLS I CINGLERES (IBP:85)

Photo ofE-BIKE: SERRA DE SOBREMUNT: CIMS D'ERMITES, CASTELLS I CINGLERES (IBP:85) Photo ofE-BIKE: SERRA DE SOBREMUNT: CIMS D'ERMITES, CASTELLS I CINGLERES (IBP:85) Photo ofE-BIKE: SERRA DE SOBREMUNT: CIMS D'ERMITES, CASTELLS I CINGLERES (IBP:85)

November 14, 2022
November 2022

near Sant Hipòlit de Voltregà, Catalunya (España)

ruta de @mparaira modificada per E-bike.
Ruta preciosa pels volts de Torelló i Les Masies de Voltregà, que transcorre en gran part per la Serra de Sobremunt, en la que recorrem diferents cims amb ermites i restes de castells, prats, boscos i cingleres.
La primera part ressegueix el riu Ter. A partir de Torelló comença l'ascens, primer moderat i en asfalt (que s'agraeix per escalfar) fins a Sant Genís d'Orís i després més tècnic i corrioler fins al primer cim, en el que trobem l'ermita romànica de Sant Salvador de Bellver.
Des d'aquí es van alternant pistes i corriols fins a l'ermita de Santa Llúcia de Sobremunt i, posteriorment, fins al fantàstic paratge de l'ermita romànica de Sant Martí Xic (segle X), que es troba en un altiplà envoltat de fantàstiques cingleres, molt a prop de les restes del castell de Voltregà, que ofereix unes vistes magnífiques de tot Osona i el Montseny. Des d'aquest punt, iniciem la part més tècnica de la ruta, seguint corriols i trialeres molt divertits de baixada, i resseguint bona part de les cingleres que hem vist des del darrer cim.
Ruta MOLT recomanable a la primavera, no molt exigent però preciosa.