dos dies ebike Campdevànol Puigllançada Bellver Puigcerdà Puig de dòrria Ribes

Photo ofdos dies ebike Campdevànol Puigllançada Bellver Puigcerdà Puig de dòrria Ribes Photo ofdos dies ebike Campdevànol Puigllançada Bellver Puigcerdà Puig de dòrria Ribes Photo ofdos dies ebike Campdevànol Puigllançada Bellver Puigcerdà Puig de dòrria Ribes

July 29, 2023
July 2023

near Campdevànol, Catalunya (España)

Ruta de dos dies, fent nit a Bellver de Cerdanya.
Accessible en tren, permetent la combinació.
Sortida de Campdevànol, pel camí ral, passant per Gombrèn, fins a Castellar de n'Hug, aquí fem avituallament, magnífic, a La Closa. Tracte immillorable. Carreguem la bateria, que ens farà falta pel que queda. Ens informen que la pista d'Orriols està barrada pel propietari, cosa que ens obliga a pujar per la Creueta. L'alternativa seria fer la pista militar, però llavors es millor portar entrepà (a Sant Joan de Cornudella és un bon lloc) o esmorzar a Gombrèn. Un cop al Coll de la Creueta, ens fiquem a la pista que ens portarà fins el Puigllançada. Dura, però amb les elèctriques i una mica d'ajuda de més es fa súperbé. Descens sense gaires problemes, encara que algú li pot impressionar, no hi ha camí i és força pendent, s'ha d'escollir bé la traçada per evitar algun camp de pedres grosses, de lo millor de la sortida. Un cop a és millor un cop al coll de pal, seguir per carretera, els més tècnics poden seguir el rastre. Encara quedarà algun corriol memorable per fer. Després de fer un got a Das (salvador) ens vam arribar fins a Bellver, per camins i carreteres de bon fer. Vam fer nit a la mateixa plaça major, hostal la Calma, lloc peculiar on el menjar era exquisit. Càrrega de bateries sense problemes.
L'endemà, uns corriols i pistes ben entretinguts, sempre paral·lels al Segre ens donen el bon dia. Si us lleveu d'hora (recomenable) no podreu esmorzar doncs no el donen fins a quarts de nou, i aixó ens va representar un problema. Vam haver d'anar a Puigcerdà, restaurant el Plat Rodó, al costat de la RENFE, on vam carregar les bateries la mar de bé. Mireu de modificar el rastre, ja que en la cerca d'avituallament vam fer volta. Només queda encarar la pujada cap al pas dels lladres, mooolt llarga. Mireu de gestionar la bateria perquè hi ha perill de no arribar. Un cop al cim de Coma Morera, ve la traca final. El camí és impressionant i es cicla molt bé. Cim al Puig d'Òrria i fins el pas dels Lladres un passeig, allà ens espera un descens dels que no s'obliden fins el pla de les Barraques, des d'on vam baixar per carretera, doncs no arribàvem al tren i volíem fer un mos a Ribes.