D'Empuriabrava al Pantà de la Boadella i tornar

Photo ofD'Empuriabrava al Pantà de la Boadella i tornar Photo ofD'Empuriabrava al Pantà de la Boadella i tornar Photo ofD'Empuriabrava al Pantà de la Boadella i tornar

May 19, 2021
May 2021

near Empuriabrava, Catalunya (España)

Comencem la pedalada a l'inici del carril bici d'Empuriabrava o "Camino Natural" de la Muga.
Cal dir que la ruta està molt ben senyalitzada. Hem anat seguint el indicadors de color grana del camí de la Muga. A Castelló d'Empúries se'ns han unit els indicadors del "Pirinexus" que comparteix traçat fins a creuar la N-260. Deixem la Muga i enfilem la vall del Llobregat d'Empordà. A Peralada fem parada per esmorzar i seguim fent camí passant per Sant Nazari (ermita romànica), Vilarnadal a on deixem el "Pirinexus" i tombem a l'esquerra per la riera de Torrelles per creuar de nou el Llobregat.
Deixem la comoditat de la plana i comencem a pujar cap a les runes del monestir de Santa Maria del Roure, comença la part dura de la ruta (fortes pujades i baixades ferm trencat) que acaba a la carretera GIV-5041 que seguim fins a Boadella i d'aquí cap al pantà. Donem la volta a la presa i seguim de nou els indicadors granes del camí de la Muga però en sentit descendent.
La ruta de tornada no és estricte en la totalitat als senyals. Hi han petites variacions.
La zona del molí d'en Grida hi han unes escales i passeres. També a Pont de Molins cal baixar unes escales per anar al riu.