Del Guinardó a Vallvidrera, la Rierada i Santa Creu d'Olorda

Photo ofDel Guinardó a Vallvidrera, la Rierada i Santa Creu d'Olorda Photo ofDel Guinardó a Vallvidrera, la Rierada i Santa Creu d'Olorda Photo ofDel Guinardó a Vallvidrera, la Rierada i Santa Creu d'Olorda

1914
February 4, 2022
February 2022

•   4.8 2 Reviews

near Horta-Guinardó, Catalunya (España)

El Guinardó-Vallvidrera-La Rierada-El Salt d'Aigua- Sant Bartomeu de la Quadra-Santa Creu d'Olorda-La Torre del Bisbe- Santa Margarida- Coll de les Torres- Coll de Can Cuiàs- Vallvidrera- El Guinardó.

Recorregut pel vessant occidental de la Serra de Collserola. Zona en la que en tot moment gaudim d'espais amb molta vegetació.
Després de parar mínimament al Pla dels Maduixers ens arribem a Vallvidrera tot passant pel destacament dels bombers.
Posteriorment baixem per la zona de la font de la Budellera fins a l'Àrea de Santa Maria on hi fem una aturada.
Després seguim un tros per la carretera i ens desviem per arribar-nos a Can Bosquets. A partir d'aquí anirem seguint al costat de la Riera de Vallvidrera tot baixant pel que es coneix com la Rierada, gaudint del bosc i l'espessa vegetació d'aquesta zona tan humida.
Poc més avall ens aturem a l'indret conegut com el Salt d'Aigua. Espai amb aires d'un cert exotisme i amb vegetació molt densa.
Posteriorment girem cap a l'esquerra i ens enfilem cap a Sant Bartomeu de la Quadra i ens dirigim cap a l'agradable espai a l'entorn de Santa Creu d'Olorde. Completem el recorregut en direcció cap a Vallvidrera després de passar per la masia coneguda com la Torre del Bisbe i per les restes del monestir de Santa Margarida.
Després fem un tram de pujada fins el Coll de les Torres. Continuarem per la carretera per arribar-nos al Coll de Can Cuiàs, ja ben a prop de Vallvidrera.D'aquí ja descendirem cap a la ciutat per acabar el nostre recorregut on l'hem començat.

PLA DELS MADUIXERSCARRETERA DE LES AIGÜES

TURO DE LA ROVIRA

• Photo of jordibatalla
    jordibatalla Feb 5, 2022

Molt bona ruta, racons de Collserola amb força vegetació i ruta BTT ben marcada.

• Photo of Joanalta
    Joanalta Feb 5, 2022

Ruta molt variada, amb el fantàstic tram de la Rierada, pujada a la Creu d'Olorda per baixar després a Santa Margarida i pujar al coll de les Torres per tornar per Vallvidrera cap a Barcelona.