De Vic a Girona per Sau, Susqueda i el Pasteral

Photo ofDe Vic a Girona per Sau, Susqueda i el Pasteral Photo ofDe Vic a Girona per Sau, Susqueda i el Pasteral Photo ofDe Vic a Girona per Sau, Susqueda i el Pasteral

Very difficult
5 hours
June 28, 2020
June 2020

near Vic, Catalunya (España)

Agafem el tren a l'estació de Granollers-Canovelles i baixem a Vic.
Sortim de Vic i per pistes i camins anem en direcció a Tavèrnoles. Seguim per pistes i algun tram d'asfalt en direcció al Parador de Sau, que veiem d'un tros lluny i que deixem a la nostre esquerra. Ja som al pantà de Sau, que voregem durant uns quilometres per pistes en força bon estat. Seguim cap a la presa de Sau i la creuem. Ja hem entrat al pantà de Susqueda, i a partir d'aquí començaran els problemes. El que l'abril del 2.019, l'ultima vegada que vam passar-hi, era una pista forestal ample i transitable per cotxes, ha estat devastada per el temporal Gloria. La pista que anem resseguint durant força quilometres es una mica trencacames, amb continues pujades i baixades i a estones força pedregosa. Ara, al haver-hi poca circulació de vehicles, el que havia estat una pista s'ha convertit en un camí força estret amb branques i bardisses a banda i banda del camí. Hem hagut de baixar de la bicicleta per passar alguns trams del recorregut on la força de l'aigua es va emportar la pista. En dues o tres ocasions també hem hagut de passar les bicicletes per sobre de grans arbres caiguts i entravessats al mig del camí. Els últims dos o tres quilometres abans d'arribar a la presa de Susqueda son els que estan en mes mal estat.
A partir de Susqueda la ruta es asfaltada fins al Pasteral, tot i que també podem veure que la força de l'aigua també va fer mal, però no representa cap problema. Al Pasteral dinem i recuperem forces. Havent dinat, seguim per la via verda que ve d'Olot i ens ha de portar fins a Girona, passant per La Cellera de Ter, Anglès, Bescanó, Salt, i Girona, on agafem el tren per tornar a casa.