Photo ofCubelles - Sant Pere de Ribes - Montgròs - Canyelles - Pla dels Albats (necròpolis) - puig de l'Àliga - Talaia - Cubelles Photo ofCubelles - Sant Pere de Ribes - Montgròs - Canyelles - Pla dels Albats (necròpolis) - puig de l'Àliga - Talaia - Cubelles Photo ofCubelles - Sant Pere de Ribes - Montgròs - Canyelles - Pla dels Albats (necròpolis) - puig de l'Àliga - Talaia - Cubelles

December 3, 2022
December 2022

near Cubelles, Catalunya (España)

Bona sortida la d'avui, amb gairebé +1500m de desnivell. I és que amb l'excusa d'anar a Canyelles a buscar unes entrades per la XX Fira Santa Llúcia, he aprofitat per fer els tres pics típics de la zona. Però no ha estat la ruta que faig normalment en aquests casos. He donat una mica més de volta per sumar-hi alguns corriolets divertits i, sobretot, senzills. Començo pujant per l'avinguda del Terme i, al final, giro direcció el Juí del Moro. Pista, corriols i algun tram d'asfalt fins passar la Torre de Veguer, on enllaço una sèrie de corriols fins la falda del Montgròs. Creuo la carretera i agafo un altre corriol que em portarà fins Sant Pere de Ribes. Però compte!! Només començar hi ha un esglaó que cal sortejar i, a més, els primers metres estan prou malmesos. Arribem al castell i anem en busca de la pista anomenada el "lado oscuro", que ens deixarà gairebé al cim del Montgròs. Bones rampes, amb graveta en alguns revolts, que ens dificultarà encara més l'ascens. Baixem fins Canyelles i ens dirigim fins el corriol del "Amazonas", curtet però molt divertit. Ara trepitjarem una mica més d'asfalt per anar fins el Pla dels Albats. Res, un parell de km que deixarem a mà dreta per pujar per un sender. És tot fàcil, menys al final on cal empènyer la bicicleta en un parell de punts. Un cop dalt, visita obligada a la necròpolis amb les tombes antropomorfes. Després, seguim pujant fins el puig de l'Àliga i, al baixar cap a casa Alta, ens desviem de la ruta típica per agafar el corriol més difícil del dia. No és molt tècnic, però sobretot fins la meitat és molt pedregós i podem perdre l'equilibri fàcilment i caure. Ja només ens queda la Talaia, que arribarem pels "tobogans". Baixada rapidíssima, una mica més d'asfalt i pista i de seguida estem asseguts a la terrassa amb una bona cervessa a la mà.