Photo ofCubelles - El Pla de Manlleu - Les Pobles - monestir de Santa Maria de Santes Creus - Vila-rodona - Bellvei - Cubelles Photo ofCubelles - El Pla de Manlleu - Les Pobles - monestir de Santa Maria de Santes Creus - Vila-rodona - Bellvei - Cubelles Photo ofCubelles - El Pla de Manlleu - Les Pobles - monestir de Santa Maria de Santes Creus - Vila-rodona - Bellvei - Cubelles

19992
November 12, 2022
November 2022

near Cubelles, Catalunya (España)

Magnifica ruta per la zona de l'Espai Natural Protegit del Montmell-Marmellar fins el monestir de Santa Maria de Santes Creus. És una ruta que té de tot, pistes de terra, asfalt i algun corriol, encara que menys. Tot i així, cal destacar per la zona de l'Ermita de Santa Cristina, una baixada brutal, bastant tècnica i llarga, però realment espectacular!! Pugem pel fondo de Blai fins arribar a El Hostal i ja ens endinsem de ple al bell mig de la natura. Mereix la pena parar-se a contemplar l'entorn i a gaudir de la calma que ens ofereix el lloc. Va pujant a poc a poc, pero és "llevadero". Però a partir de El Pla de Manlleu ja és una altra història. Gairebé 5 km molt verticals que ens faran suar de valent. A partir d'aquí va baixant fins el monestir. Parada obligada per fer quatre fotos i agafar una mica d'aire pel que ens queda. Passem per la curiosa i bonica zona dels tres ponts penjants que hi ha tot just deixar Aiguamúrcia. I un altre cop cap a munt. No és molt pronunciat, però amb tot el "tute" que portem a les cames es fa relament pesat i dur. A partir del corriol tècnic va baixant poc a poc fins Bellvei, on hem de treure forces d'on sigui per afrontar les últimes rampes del dia. Un parell de corriolets i, per fi, a casa. No és una ruta molt exigent tècnicament, però, per mi, si que ho ha estat físicament. Em falten hores de vol si vull seguir fent aquests tipus de sortides.