Photo ofCubelles - Begues - Montau (Olesa de Bonesvalls) - Olivella - Sant Pere de Ribes - Cubelles Photo ofCubelles - Begues - Montau (Olesa de Bonesvalls) - Olivella - Sant Pere de Ribes - Cubelles Photo ofCubelles - Begues - Montau (Olesa de Bonesvalls) - Olivella - Sant Pere de Ribes - Cubelles

-9 ft
October 8, 2022
October 2022

near Cubelles, Catalunya (España)

"Rutaca" de les bones amb gairebé +1700m de desnivell. Gran part del recorregut, i de la descripció, són del web https://www.garrafenbtt.com. Gran feina la que fan aquests nois. Val molt la pena donar-hi un cop d'ull. En principi només anava fins la Plana Novella perquè hi havia previsió de pluja. Però a mesura que s'anava aclarint el dia m'he anant animant i, poc a poc, he arribat fins al cim de Montau. Quasi tot el recorregut és per pista i amb bon ferm. Sortim per carretera fins la casa modernista de Clos la Plana, on agafem un dels pocs corriols d'avui, "BTT endurillo E-lectrik". No és molt llarg, però és superdivertit. Seguim per pista fins la urb. els Garrofers i pugem el collet de la Fita per la urb. mas Alba, ja que crec que és més curt. Ara, bona pujada!! Passem els caçadors i girem a la dreta cap als Holandesos primer, i cap a Can Lluçà més tard, però sense arribar-hi. He anat a l’esquerre a la cadena, cap al pàrquing de Vallgrassa, a la carretera del Rat Penat. Creuem i seguim, primer pel camí vell de Vallgrassa a la Plana Novella i, després, per la pista que ens durà a Begues (cada cop està més asfaltada). Aquí no ens queda més remei que agafar una estona la carretera, però quan la deixem comença el més dur del dia, un seguit de bones rampes fins l'objectiu. Es va pujant cap a la subestació elèctrica que hi ha sobre de Begues i, un cop ahí, uns metres més d’asfalt. Després, seguint la pista, hi ha una segona pujada que està un pel feta malbé, hi ha ciment i es veu el mallat de sota. Un cop acabes la segona pujada, s’arriba de seguida al desviament a la dreta que baixa a Olesa de Bonesvalls i, recte, vas a parar a un punt de vigia primer i després al Cim del Montau. Fotos de rigor i descans ben guanyat, gaudint de la panoràmica de 360°. La baixada es per pista una mica trencada, però fa un pel de por, perquè hi ha un 18% de desnivell de baixada sostingut durant bastanta estona, però hi ha punts on arribes al 27%. Un cop acabes la baixada, hi ha un creuament, a l’esquerre, per pista, que no havia fet mai, i arribes a sobre d'Olesa de Bonesvalls. He baixat al poble, he anat a buscar el carrer principal i de tornada cap a Can Grau per la pista que baixa a Olesa. Vas pujant, no és important, però es constant. La part més inclinada és quan arribes a l’avenc de l’Esquerrà, però en poc planeja i arribes ja a Can Grau. Girem a la dreta per fer 2 km de carretera i, abans d'Olivella, girem a l'esquerra per agafar una pista que ens portarà fins Sant Pere de Ribes. Baixem per Can Pere, més pista amb algun corriolet i tornem pel mateix lloc que hem començat, a casa.