Corriols de Collsuspina a Marfà juny 2019

Photo ofCorriols de Collsuspina a Marfà juny 2019 Photo ofCorriols de Collsuspina a Marfà juny 2019 Photo ofCorriols de Collsuspina a Marfà juny 2019

June 16, 2019
June 2019

•   3.3 1 review

near Castellcir, Catalunya (España)

Corriols fàcils amb alguns punts conctrets on cal posar peu a terra per un graó, una bardissa o un gual però sense trialeres difícils. T'han d'agradar els senders.
L'han fet dos ciclistes de debò, en Toni i l'Ivan, i un electrificat.

Bàsicament pugem per pistes i baixem per senders.

De Castellcir pugem per pista directe a Collsuspina, coll de Nualard, Costallisa i el Pol amb vistes sobre el Moianès, Montserrat, Montseny i molt més.
Comença la baixada i el primer sender té intríngulis perquè és estret, té caiguda adreta i alguns graons simpàtics sense ser molt difícil. Passem sota la ctra, un tram de camí Ral i anem a buscar el meravellós sender de del Gomar cap el Toll, passem per les coves i seguim per sender del Toll i el menys conegut del Mal afegint-hi el corriol de la Font de les Basses cap a Les Canals. Aquest tram no el faria si hi ha humitat o ha plogut, té pinta de molt fangós a l'hivern.
Saltem per pista cap a La Fàbrega per fer el sender de la Solana sobre el torrent, creuar a gual (vigilar si ha plogut!) i anem a buscar el Gorg d'en Pere Miqueló sobre el torrent de la Fàbrega. Remuntem sense manies cap a la pista per iniciar el camí de tornada.

Pista de Marfà sota el Gironès, de nou a la Fàbrega, però com que no estan prou cansats decidim pujar al collet de Sant Fruitós per la pista de La Ginebreda que fa una bona pujada sostinguda per agafar gana.
Baixada a Castellterçol i retorn a Castellcir per via ciclable fora de la carretera.

El Pol

Collet Sant Fruitós

• Photo of villaloncarles
    villaloncarles Jun 23, 2019

molt bones vistes i recorreguts. pases per finques privades algun punt molt accidentat