Photo ofCornudella-la Llisera-Albarca-els Segalasos-Prades-Coll del Vidrier-Mirados de la Febró-la Febró-Pla de la Guàrdia-Cornudella Photo ofCornudella-la Llisera-Albarca-els Segalasos-Prades-Coll del Vidrier-Mirados de la Febró-la Febró-Pla de la Guàrdia-Cornudella

September 3, 2023
September 2023

near Cornudella de Montsant, Catalunya (España)

Per segona vegada vaig a fer la ruta dels Miradors de la Febró, del company Eladi Sabater. Avui anem 7 o 8 companys, dels quals només dos hi havíem estat el primer cop.

He fet algunes variacions al track de l'Eldadi: nosaltres hem pujat pel gr capa Sant Joan Petit (aquí ens ha començat a ploure, poc, per sort) i un cop hem arribat a Prades, després de la preciosa pujada pels senders dels Segalosos i la no menys espectacular Camí de la Llisera de Sant Joan del Codolar a Albarca (sempre impressiona, per molt que hi hagis passat multitud de vegades), avu hem retallat camí pla pujant pel Camí del Coll del Vidrier, que costa de fer pq hi ha molta pedra solta, però val la pena pel que s'estalvia en temps i km i pq fa més de btt.

Així, hem arribat aviat als miradors, que lògicament han impressionat a tots els que no els coneixien. Aquí hem passat una mica de temps pq un company ha volgut saltar un tall que hi ha a la roca en bici i ha doblegat la llanta.... Però al cap de 15 o 20 minuts hem anat tirant. Val a dir que avui se m'ha fet menys dur ell tram dels miradors fins al camí dels Masos. Hi ha uns quants llocs d'empènyer bici i un parell de punts compromesos de baixada.. Però és va fent.

A la Febró hem esmorzat a la Perdiu, com sempre, bé. Però no ens han deixat posar les bicis dins i han actualitzat els preus... els que fa uns mesos van ser 12 euros (és que jo anomeno un esmorzar-dinar de plat complert, músic...) avui han estat 16.... Ja pica.

I un cop esmorzats, amunt cap al Coll d'Andreu i el Pla de la Guàrdia. La pujada cap al Coll d'Andreu no la vam poder fer l'altra vegada i he de dir que és molt guapa (com ja m'havia dit l'Eladi) amb camins molt poc o gens transitat, senders.... També ha d'estar bé baixar per aquí (algun dia ho farem).

I un cop a dalt del Pla de la Guàrdia hem abandonat el track de l'Eladi i els Carlos, local de Prades, ens ha ensenyat una manera nova de baixar des d'aquí a Cornudella: Primer hem baixat la trialera de les torres d'alta tensió, que m'ha semblat més arreglada que fa uns anys quan vam fer una ruta que vam anomenar "Rutaken" i després hem fet dues trialeres més, la primera, pel Grau d'en Saura fins una bassa d'extinció d'incendis, bastant revirada, estreta dreta al final... difícil per a mi (no pels companys que anàvem avui, força més tècnics que un servidor) . I la Segona ja molt més assequible i ràpida. Després ja hem connectat amb els camins i seders que habitualment es fan quan baixes de Prades a Cornudella pel barranc de l'Argentera, etc.

En resum, una ruta molt guapa, amb molt de sender i vistes espectaculars.

Per si algú no l'ha vist encara, aquí teniu el fantàstics vídeo del company Pepe, de l'anterior vegada qeu vam venir als miradors de la Febró: https://www.youtube.com/watch?v=5IqmyoqePeg

Info de servei: Si voleu anar a esmorzar a la Febró, a la Perdiu millor (o quasi obligatori) trucar-hi abans: 608 52 13 97

A l'estiu crec que tb. es pot anar a les piscines.