Corça, El Quermany Gros, Puig d´Arques, Els Metges, Corça. 2019-03-16.

Photo ofCorça, El Quermany Gros, Puig d´Arques, Els Metges, Corça. 2019-03-16. Photo ofCorça, El Quermany Gros, Puig d´Arques, Els Metges, Corça. 2019-03-16. Photo ofCorça, El Quermany Gros, Puig d´Arques, Els Metges, Corça. 2019-03-16.

March 16, 2019
March 2019

near Corçà, Catalunya (España)

Sortida de Corçà per el camí del Mas Mata direcció al riu Rissec passant per sota la carretera C-66 i direcció a Castell d’Empordà , Sant Martí de Llaneres, Canapost, Peratallada, i Pals.
Fins a Pals son 17 kilòmetres de planer, passat Pals agafem la pista del Mas Salvi per pujar cap al Quermany Gros, comença amb una pujada suau i la pista bastant bona, mes amunt es va complicant , hi ha mes desnivell i molta pedra suelta, en alguns trams es far complicat puja pujar sobre la bici, un cop a dalt del Quermany Gros hi ha una vista espectacular al 360° ara toca baixar, baixem per el costat de Regencós, concretament per les mines d’en Bernat i anem a sortir davant de Sant Vicenç de Regencós. Ara toca anar direcció a Llofriu, passant per Sant Fruitós i baixant ca a la Riera grossa de Llufriu i aquí comença la pujada cap a les Gavarres, comencem per pista i continuem per corriol fins al camí de Mont-ras a Fitor, pugem cap a Can Torroella, Coll de Vicenç, Ca l´Estanyet, Barraca d’en Torroella, Pla del Descàrrec i fins trobar la carretera GI-660 sobre el coll de la Ganga, pugem per la carretera uns 1000 metres i ens desviem per la pista de l’esquerra direcció a Puig d´Arques passant per Sant Cebrià dels Alls, arribem als plans de Can Sabater pugem primer al Radar de Puig d´Arques, baixem una mica i pugem al puig de les Gavarres punt mes alt de la ruta 537 metres. Continuem cap al Puig del Moro, Can Sitjes, Els Metges i Sant Cebrià de Lledó, continuem par la pista fins trobar al carretera GI-664 de Santa Pellaia, seguim baixant per la carretera fins a Sant Sadurní de l´Heura que la deixem per desviar-nos a l’esquerra direcció a Monells, Santa Cristina i Corçà.
En total uns 69 kilòmetres i uns 1100 metres de desnivell.
En general es una ruta bastant fàcil deixant a part la pujada al Qermany Gros i un corriol pujant a les Gavarres.