Colungo - Barbastre

May 6, 2023
May 2023

near Colungo, Aragón (España)

En principi, avui fèiem la ruta BTT circular a la Serra de Salinas. El nom de la Serra li ve pels nombrosos afluents d'aigua salada que emergeixen de les seves profunditats càrstiques i que els seus habitants han sabut explotar des de fa segles, com encara fan al Salinar de la Rolda de Naval.
Sortim de Colungo, agafem el camí de la Hoz, que passa per davant el centre d'Interpretació d'art rupestre. A les ressenyes hem llegit que la ruta és 100% ciclable, però no tots tenim el mateix criteri, per mi és un camí força incomode, molt pedregós i jo el trobo feixuc. Al arribar a Naval desprès d'una forta baixada molt dreta i pedregosa en que he tingut que baixar diverses vegades de la bici, ja que soc poc hàbil en aquest tipus de baixades, hem decidit partir el grup. Una part anirà per carretera fins a Barbastre i els altres més hàbils faran tota la ruta tal com estava programada i ens recolliran a Barbastre.
Aquesta part de la ruta ha sigut de les que m'agraden a mi, per carreteres secundaries sense transit, passant per llocs força atractius en que pots gaudir de les vistes, sense estar només pendent del ferm de la via per on pedales i pots anar més relaxat. Hem passat per Salinas de la Hoz i Montesa, entrem a Barbastre per la Canyada Real de Naval i anem a buscar un bon lloc per trobar-nos amb la resta. La qualifico de moderada pel primer tram de la ruta fins a Naval, la resta era molt fàcil.